Toon posts:

Draagbare elektriciteit =>> generator?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
yoe
Ik heb zoals velen een mp3-speler, en vraag me (ook zoals velen) af hoe ik er goede boxen op kan aansluiten. De boxen die je kan kopen om aan te sluiten zonder extra elektriciteit zijn namelijk veel te zacht. Nu vraag ik me dus af of ik mijn boxen die ik in het stopcontact kan steken (die dus veel luider kunnen) kan meenemen tezamen met een generator of dergelijk die voldoende elektriciteit produceert? En welke zijn dan de eventuele gevaren of is dit totaal onmogelijk..

bedankt!

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-02 16:14

Kleintje81

Blaat

Misschien een 12 volt accu + spanningsomzetter, maar de moeite die je ervoor moet gaan doen lijkt me niet interessant. Is een goede ghettoblaster met line-in niet iets voor jou?

[ Voor 7% gewijzigd door Kleintje81 op 21-09-2005 16:10 ]

BF2 stats Systemen

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-02 19:39

BHQ

Misschien een UPS'je? gek idee maar het kan evt. als noodoplossing ;)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

er is hier een kratjes topic op got waarni dit wel behandeld wordt (bierkratten ommodden naar soundsystemen= http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1050697/).
Dagje op de accu leek bij velen geen probleem.
Omvormen naar 220 is echt zonde overigens, er zijn goede 12v versterkers te vinden.

[ Voor 22% gewijzigd door franssie op 21-09-2005 16:15 . Reden: link toegevoegd ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-02 21:57
Laatst toevallig zelf zoiets geklust met een makita booraccu, werkt echt super. Die accu's zijn klein maar leveren toch nog 2,6Ah bij bijv 12V.

Je zou ff moeten kijken hoe de voeding van je boxen geregeld is. Als dat via een trafo gaat en dan wordt gelijkgericht, dan is het een kwestie van trafo + gelijkrichter wegslopen en er een accu + spanning stabilisator voor in de plaats zetten. Anders zul je aan de gang moeten met een trafo + oscillator om zo een 50Hz signaaltje te klussen met dezelfde amplitude als wat de trafo in de boxen aan de secundaire kant eruit gooit.