Weet iemand wat het verschil is tussen een .bin en een .iso bestand. Ik weet dat het beide image bestanden zijn. Ik heb een bin naar iso geconverteerd en nou is het iso bestand 10% kleiner als het bin bestand. Wordt er bij een iso bestand compressie toegepast of zo ???
Ik wou het ook wel es weten. Heel vaak download ik een .BIN
file, maar die Redhat was een ISO.
Wat is het verschil nou eigenlijk?
Wat is het verschil nou eigenlijk?
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Zou ik ook willen weten.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Ik heb bij het branden nog geen verschillen gezien hoor
Werkt allemaal perfect
Zal wel gewoon een standaard van een programma zijn.
Dus bin van Adaptec en ISO van Ahead ofzoiets
Werkt allemaal perfect
Zal wel gewoon een standaard van een programma zijn.
Dus bin van Adaptec en ISO van Ahead ofzoiets
www.kuiphuis.nl
Verwijderd
Nee, die geschiedenis gaat heel erg lang terug, dit heeft schijnbaar te maken met bepaalde karakters.. bin heeft bv max 28 karakters in een filenaam en iso bv 10., precies weet ik het niet.. maar het komt in de richting..
Maar waarom zit er dan zo'n groot verschil in de grootte van het bastand? bin=540MB iso=470MB vind ik erg raar, ik heb toch met twee verschillende programma's omgeschreven ... mis ik nu een gedeelte van de gegevens??
Dus toch met programma's ! 
Want ongetwijfeld zal een of andere fabrikant van burn progjes dit ontwikkeld hebben en het toen anders genoemd hebben.
Kijk maar naar DVD-RAM en DVD-ROM
Want ongetwijfeld zal een of andere fabrikant van burn progjes dit ontwikkeld hebben en het toen anders genoemd hebben.
Kijk maar naar DVD-RAM en DVD-ROM
www.kuiphuis.nl
Verwijderd
Bepaalde compresie? ik weet het ook niet precies.. ik ga eens zoekenOp dinsdag 16 januari 2001 15:28 schreef NoMore het volgende:
Maar waarom zit er dan zo'n groot verschil in de grootte van het bastand? bin=540MB iso=470MB vind ik erg raar, ik heb toch met twee verschillende programma's omgeschreven ... mis ik nu een gedeelte van de gegevens??
Ik ben ook nog zoekende maar IMGBurn zegt als ik een schijf wil opslaan dat het formaat Bin moet zijn.
Maar hij is bereid , als ik ISO wil, het om te zetten van MODE 2/FORM 1 naar MODE 1.
Dit zegt mij ook nog niks.
Maar hij is bereid , als ik ISO wil, het om te zetten van MODE 2/FORM 1 naar MODE 1.

Wow 22.5 jaar later reageren op een topic.Wisperbird schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:46:
Ik ben ook nog zoekende maar IMGBurn zegt als ik een schijf wil opslaan dat het formaat Bin moet zijn.
Om maar op de vraag te antwoorden: een BIN file is een letterlijke kopie van elke sector op de schijf, inclusief foutcorrectiecodes, tracks en dergelijke. Een ISO is eerder te vergelijken met een ZIP file waarin je enkel de bestanden en mappen bewaart (en nog metadata ook, maar minder). Een BIN file bevat dus gewoon veel meer metadata, die al dan niet relevant kan zijn voor jouw toepassing.
Android developer & dürüm-liefhebber
Ik lees geen vraag in je post. Als je er een hebt, open dan s.v.p. een nieuw topic in plaats van eentje uit 2001 omhoog te halen.Wisperbird schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:46:
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.