Toon posts:

NAS i.c.m. draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraag over mapping van een externe harddisk in cominatie met draadloos netwerk:

Ik heb een NSLU2 met externe harddisk daaraan.
Op mijn laptop (Win2K professional) heb ik de externe disk als E: gemapt.
Ik heb de NSLU2 aan een Linksys WRT54G wireless router hangen en maak daar draadloos contact mee met de laptop.

Als ik mijn laptop opstart wil deze eerst contact zoeken met de gemapte disk en pas op het laatst worden de drivers voor de draadloze netwerkkaart gestart. Dat gaat dus niet goed.

Een opstartscript zou misschien een oplossing zijn. Weet iemand een makkelijkere oplossing?

In een ander topic gaf iemand een tip in de richting van workstation services een dependancie toevoegen voor de draadloze netwerk kaart. Kan iemand aanvullen hoe of wat?

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-02 11:58

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

drivemap.cmd bestandje aanmaken met een `net use` commando daarin. Een shortcut van dit bestandje in je startup folder (in het startup menu) en klaar is Kees. Eventueel een `wait` commando ervoor, dan moet je nog ff op enter rammen en dan wordt de drive gemaped.

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip. Het werkt inmiddels bijna helemaal, alleen de WAIT die ik nodig heb om het eerder maken van de netwerkmapping dan het laden van de wireless NIC te verkomen werkt niet onder Windows 2000.
Ik heb dus nog even hulp nodig...