pc freezed tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-05 15:18
ik heb al heel wat problemen met mijn systeem gehad eerst (na een aantal sec dat mijn comp aan stond een BSOD, explorer die het niet deed etc)en eergister geloof ik windows opnieuw opnieuw geinstalleerd en sinds dien geen BSOD's meer gehad maar tijdens het gamen freezed mijn pc (hij reageert op heelemaal niks meer) en het 1nige oplossing is dan resetten (ik doe het via aan uit knopje van mijn voeding omdat ik geen reset knop in mijn kast heb :S).
mijn sys specs :
Asus A8N-E
Elsa 7800 GTX @ 475/1.22
Amd 64 3000+@ 2.22 ghz
Aopen 350 watt voeding
2 gig RAM
en ben ik verder nog iets vergeten ?
noujah dit heb ik geprobeerd :
kwartier lang 100% cpu belast en temp werd niet hoger dan 40C en als ik speel word mijn videokaart +/-75C en de kast temp +/- 40C (misschien dat ik de case fans nog een x anders ga zetten want nu heb ik aan de voorkant een 80mm outtake en 8erkant een 120mm intake)
weet iemand miss wat er mis zou kunnen zijn ?
owjah drivers die ik heb :
6.66 voor MB
81.26 beta drivers voor vga kaart
en SP2 voor windows

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Brakke voeding? check je voltages eens.
Hmm, ik zie dat je een 7800GTX hebt, ik vraag me af of die 350 watt voeding wel genoeg is eigenlijk.

[ Voor 57% gewijzigd door RoD op 21-09-2005 15:48 ]

Verwijderd

Mochten de spanningslijnen van je voeding nauw wel in orde zijn dan zegt dit nog niet zo heel veel.

Het kan ook zijn dat je je voeding niet tactisch hebt aangesloten, bijvoorbeeld eerst 2 of 3 hardeschijf en daarna op de zelf lijn vanuit de voeding nog een keer je 7800.

-gebruiks eens een aparte spanningslijn voor je 7800 en kijk of er in ieder geval een verbetering te vinden is

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Serieus je sound cart drivers, lopen al meerdere topics over, ook op creative.com
Ik heb ze geupdate en geen last meer ervan.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Maar je voeding is écht niet krachtig genoeg voor die Setup die je nu draait. Ik merk op een lichter systeem dat dezelfde voeding er al moeite mee heeft en nog maar nét voldoet, dus je doet er goed aan om een sterkere voeding (400+ watt) te kopen van een GOED A-MERK! Dus geen Sweex of Q-Tec, want dat is echt bagger.

• andyy
W00fer schreef op woensdag 21 september 2005 @ 15:35:
Serieus je sound cart drivers, lopen al meerdere topics over, ook op creative.com
Ik heb ze geupdate en geen last meer ervan.
ik heb gewoon dat ac 97 onbaord sound dinges hoor :P dus dat kan het niet zijn
maar hoe chek je je voltages ??

• Vini
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-01 12:54
Zoals anderen zeggen, je voeding, dat je er zo aan begonnen begin verbaas k me al over.

BF2 stats

• andyy
nouja die voeding heb ik gekregen bij mijn kast
maar eerst deden spellen het gewoon hoor en mijn pc liep heel stabiel zonder 1nige problemen maar dat spellen opeens vast lopen heb ik sinds dat ik windows opnieuw heb geinstalleerd

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-05 09:44
Je kan je voltages checken met een freeware pakket als Everest.. hiermee kun je nog veel meer diagnotische gegevens inwinnen.

Everest Home Edition

• andyy
ow net even comp aangezet en kreeg meteen na een paar seconde een BSOD met dit erin :
DRIVER_IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL.
dat had ik eerst dus ook voordat ik windows er opnieuw op had gezet.
ow en net even naar de voeding gekeken en het is een 300 watter :(
en op de doos stond wel dat het een 350 watter was :o (stelletje leugenaars die gasten van Aopen :( )

• andyy
*bumb*
okee maar krijg je door een niet genoeg krachtige voeding ook BSOD's ??
want zo niet dan ligt het niet direct aan mijn voeding.
(en ik wil ook niet even leuk 100 euro aan een 400+ watt voeding uitgeven als ik het niet zeker weet dat mijn huidige PSU de boosdoener is)
andy

Verwijderd

andyy schreef op woensdag 21 september 2005 @ 19:38:
nouja die voeding heb ik gekregen bij mijn kast
Koop je maar een nieuwe voeding :)

Ik heb ook een hele poos goed gedraait met de 350 Watt *kuch kuch* voeding bij mijn kast met een Fx5900XT maar al na een paar week begon alles beetje instabiel te draaien en liepen spellen vast bij laden, naja nieuwe voeding en alles draait beter dan ooit, voor mij geen standaart voedingen meer en een 7800GTX samen met je cpu trekken je voeding al wel leeg dus je hebt niets over.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

andyy schreef op woensdag 21 september 2005 @ 20:29:
ow net even comp aangezet en kreeg meteen na een paar seconde een BSOD met dit erin :
DRIVER_IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL.
dat had ik eerst dus ook voordat ik windows er opnieuw op had gezet.
ow en net even naar de voeding gekeken en het is een 300 watter :(
en op de doos stond wel dat het een 350 watter was :o (stelletje leugenaars die gasten van Aopen :( )
In het geval van ''DRIVER_IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL.'' heb je te maken met een IRQ conflict. Haal de laatst geplaatste insteekkaart uit je PC en kijk of hij dan wel doorstart.

En idd, op een 300 watt voeding is zo'n systeem als dat van jou zo instabiel als het maar kan lijkt me.

Probeer een Realpower 450/550 watt. :)

Goud is geen geld

• Beamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05 21:19

Beamer

Return of the legend

Maak je mis gebruik van wireless?

Ik had het ook drivers van me usb wireless kaart geupdate en nergens meer last van.

25 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd

• andyy
hey jah misschein is dat het !!
ik heb een wireless kaart in mijn pc zitten maar maak er geen gebruik van (A)(omdat de modem boven mijn pc staat en met lijn is wel even een stukje betrouwbaarder)
ik haal hem er zo wel even uit om te kijken of er dna nog steeds BSOD's zijn
--edit--
zojuist uit mijn pc gehaald en hem even aan laten staan maar nog steeds BSOD's

[ Voor 16% gewijzigd door andyy op 24-09-2005 09:17 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

BSOD's kunnen ook voorkomen als je voeding je systeem niet trekt, omdat je hardware gewoon raar kan gaan doen.
Vervang nou eens een keer die voeding, lijkt mij dat je redelijk eigenwijs bent. Een 7800 met een 300Watt....

• andyy
okee ik ben overtuigd :P
maar welke merk voeding zouden jullie mij aanraden ? (jah ik weet het een A-merk maar welk merk :P)
coolermaster ?? Aopen ?? zalman ?? er zijn er gewoon te veel :P

Verwijderd

Hier een linkje:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1067723//

Daar kun je van alles lezen over voedingen en als je wat naar beneden scrollt zie je de A-Merken.

• andyy
hmm okee zojuist een coolermaster real power 550 watt gehaald en nu maar even gaan instaleren.
ik post later wel of die het doet :P (zonder BSOD's en dergelijke)

• andyy
okee hij doet het weer thx iedereen en er mag een slotje op

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
slotjes worden niet zomaar gezet. Andere mensen kunnen met hetzelfde probleem bijvoorbeeld hier nog wat vragen dus naar alle waarschijnlijkheid laten de moddereters (net als altijd) het topic gewoon open.

• andyy
nou okee nieuwe voeding geinstalleerd en hij liep eerst stabiel zonder problemen mijn comp, ik deed hem uit en weer aan en ALLEEN MAAR BSOD'S GV ik word er gek van heb er nu echt zin om dat ding uit de raam te gooien maar dat doe ik maar niet ...
nou aan het voeding kan het niet liggen want dat ding is 550 watt maar wat kan het anders zijn ?:S

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Kom je wel in het BIOS?

Anders moet je daar eens zoveel mogelijk apparaten uitschakelen. Denk aan onboard LAN, onboard audio enz. En haal verder zoveel mogelijk onderdelen uit de pc die je primiar niet nodig hebt.

Start de PC dan wel op? Probeer hem dan is te stresstesten met een Programma als 3Dmark05, PCmark05 of Prime. Dan kom je er gelijk achter of de basis van je systeem stabiel draait.

Indien dat allemaal goed verloopt voeg je steeds een onderdeel toe/schakel je een onderdeel in in het BIOS en kijk je waar het fout gaat.

Iig veel succes ermee, ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt. :)

Goud is geen geld

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-03 20:40
Wat ook kan helpen is het uitschakelen van ACPI in het bios. Dan moet je waarschijnlijk wel windows opnieuw installeren omdat dat een nogal ingrijpende ingreep is. Je moet er dan wel rekening mee houden dat je de pc niet meer in slaapstand kunt zetten.

Heb je de videokaart misschien overgeklokt? Zet deze dan terug op standaardwaarden en test nog eens.

• andyy
terug gezet op standaard maar freezed nog steeds na een tijdje spelen
een hitteprobleem kan het niet zijn denk ik want systeem is +/- 35 C @ load, cpu 40 C en vga kaart +/-75 C <---(is tog normaal met stock cooler?)
--edit--
ik heb even gegoogled en gezocht op GoT maar DRIVER_IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL is tog een driver probleem ??

[ Voor 22% gewijzigd door andyy op 26-09-2005 15:30 ]

• andyy
ik denk wel dat het driver problemen zijn maar ik heb altijd maar de vga kaart drivers, de chipset drivers en voor mun onboard sound meer niet :S

• eXe
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

eXe

Had je al geprobeerd om weer de oude drivers terug te zetten voor je 7800GTX, ipv de beta.
En nadat je windows ahd gedeinstalled, wat had je toen weer allemaal precies geinstalleerd?

BTW, zo'n systeem draait echt wel stabiel op 350W 8)
X2 3800+
XFX 7800GTX
1024 MB RAM
Asus A8N-deluxe

Verwijderd

ik heb soortgelijk probleem een aantal weken terug gehad... en wat bleek...
het was mijn video kaart!
de koelfan was defect, maar door de andere fans in het systeem blijf mijn computer bij normaal gebruik goed werken. pas bij het gamen werd het systeem na een poosje instabiel..
ik weet niet hoe vaak ik M$ verrot heb gescholden.. maar uiteindelijk bleek het dus de koeling van mijn video kaart te zijn....

misschien helpt dit je een beetje in de goede richting?
suc6!

• andyy
fan van mijn videokaart doet het nog
net even windows opnieuw geinstalleerd en forceware 77.77 nforce 6.65 en ac97 sound card drivers erop gezet en BF2.
geen BSOD's tot nu toe gehad alleen freezed mijn pc nog steeds tijdens het gamen

Verwijderd

Heb verder geen reply's gelezen maar als je een PC uitzet doe dat dan met een warm boot dat is 7 sec je aan/uit knop inhouden das is beter dan je knop van de voeding ineens omschakelen want dan kan het zijn dat je je wel terug schakeld maar hij nix meer doet....

Verwijderd

Draai voor de grap eens een keer memtest...
en probeer de temp van je videokaart wat lager te krijgen.

• andyy
uuh geen floppy drive ??
kan het dan ook ?

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-04 23:43

VIPER2001

[GOT]The Source

SP2 misschien de oorzaak ???

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

Verwijderd

Ik heb eenzelfde probleem, alleen ik heb het volgende allemaal al geprobeerd, maar niets heeft geholpen:
andere psu
andere vga
andere cpu
ander geheugen
drivers updaten
schone winxp installatie

ik krijg geen bsod's maar hij freezed wel tijdens gamen.
denk zelf dus dat het aan me mobo ligt, iemand anders nog suggesties?

• andyy
ook bf2 ?:P
gisteren een paar x de CoD 2 demo gespeeld en die freezde niet
(en nee ik heb niet de 1.01 patch met bf2)

• Aetje
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Freeze? Check de temperaturen in de case ns, wellicht de case open zetten tijdens gamen. Ik heb er zelf soms ook last van met een A64 3GHz / R9800Pro... Videokaart wordt gewoon te warm en de zaak vriest vast.

Forget your fears...
...and want to know more...

• andyy
heb geen zim om nog meer te gaan kopen hoor :|
eerst een voeding gehaald nu weer een andere koeler :|
en jah ik heb goede airflow in mijn kast nu

Verwijderd

de kast staat al open...
de pc freezed al na 2 á 3 minuten gamen, maakt niet uit welk spel ik neem, of het nou oud of nieuw is.

toch tijd voor een nieuwe pc denk ik |:(

specs zijn:
P4 2,4
ATI Radeon 9700 Pro
512mb pc1900 ddr
NEC/Gigabyte baggermobo

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 00:47

McGryphon

Veul vrouwkes!

idd, denk dat je mobo brak is.
en als je een nieuwe pc koopt, mag ik dan de oude? :P

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• Aetje
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Heb je een ander videokaartje liggen? Ik heb ook zo'n Radeon gehad en die had hitteproblemen...

Forget your fears...
...and want to know more...

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 11:28
RoD schreef op woensdag 21 september 2005 @ 15:28:
Brakke voeding? check je voltages eens.
Hmm, ik zie dat je een 7800GTX hebt, ik vraag me af of die 350 watt voeding wel genoeg is eigenlijk.
Daar kan ik heel simpel in zijn:
Neen!
Zeker niet icm een Oc'ed CPU...
Alleen die GTX al lust makkelijk tegen de 80-100watt

Als je voeding het niet meer trekt krijg je echt de meest waaazig foutmeldingen, van bsods, hangende processen en brakke usb apparaten tot hdd & videokraat failures...

* Rey Nemaattori has been there
* Rey Nemaattori has a 650watt PSU now

En geen problemen meer :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Rey Nemaattori op 29-09-2005 23:07 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• andyy
uuh lees eens de posten :Pik heb inmiddles een (coolermaster)550 watt PSU en freezed nog steeds tijdens het gamen
Pagina: 1