Toon posts:

[XP] Computer reboot bij het spelen van spellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik krijg bij het spelen van spellen maar ook bij het gebruiken van programmas als MP en IE aan de lopende band errors die resulteren in CTD of soms zelfs reboots. In de event viewer staat het volgende over de error:

The description for Event ID ( 0 ) in Source ( ) cannot be found. The local computer may not have the necessary registry information or message DLL files to display messages from a remote computer. You may be able to use the /AUXSOURCE= flag to retrieve this description; see Help and Support for details. The following information is part of the event: 6.

gevolgd door dezelfde:

The description for Event ID ( 0 ) in Source ( ) cannot be found. The local computer may not have the necessary registry information or message DLL files to display messages from a remote computer. You may be able to use the /AUXSOURCE= flag to retrieve this description; see Help and Support for details. The following information is part of the event: 7.

Beide treden op in dezelfde seconde en zorgt ervoor dat bv Rome Total War terug ketst naar de desktop zonder ook maar iets te zeggen.

Ik heb al een hoop geprobeerd waaronder XP geheel opnieuw installeren maar niets lijkt te baten. Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt voor al de moeite en tijd,

Floris

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat is 'een hoop'? Al je hardware al geswapped bijvoorbeeld? :P

Memtest86 al eens een nacht ( >8 uur dus) laten draaien? Je harddisk al eens getest met een harddisk diagnostics tooltje? :)

Verwijderd

Als je een reboot ktrijgt is het erg makkelijk te achterhalen wat er fout gaat.
Bij de eigenschappen van "deze computer" zit onder geavanceerd de opties "opnieuw opstarten bij geheugendump"daar moet je even het vinkje weghalen en verder gaan.

De volgende keer als je systeem wilt rebooten doet uie dat niet maar geeft hij een blauw scherm met een 0X00000(C3) code bijvoorbeeld.
Voer die code in op google en je knt vrij snel achterhalen wat er fout, mocht het een errorcode zoals PAGE_FAULT zijn dan kun je er vanuit gaan dat je geheugen defect is en kun je het beste een metest proberen.

Verwijderd

ik pas je titel een beetje aan :)

Verwijderd

Topicstarter
9 van de 10 keer zijn het CTD's en geen reboots dus die titel klopt niet echt meer nu (en het is trouwens lang niet alleen onder spellen).

Ik heb mn geheugen al op verschillende manieren in de slots gedaan en ook al gedraaid op een enkel strookje van 256mb ipv 2x256, maar dit mocht allemaal niet baten. Ik heb al eens een memtest gedraaid en kreeg daarbij wel een rits errors (mmmm ik voel me plotseling heel dom :)) maar aangezien ze het altijd perfect hebben gedaan in de pc waar ik ze uit heb gehaald heb ik daar verder niet te veel aandacht aan besteed.

Maar, kent iemand hier deze errors en weet hij/zij daar de betekenis van? Is dit misschien iets software matigs of altijd een hardware probleem?