Ik heb al gezocht op MSDN of ik de goede syntax gebruik en dat is volgens mij wel het geval.
Het probleem:
Ik heb een string met een SQL-query waar ik een stuk uit moet verwijderen. Waarschijnlijk kun je dit gedeelte overslaan, onderin staat de output van een string met debuggegevens.
De code:
Index_start wordt geset op de list_id en dat is het veld die in de SQL-query kan staan.
Vervolgens wordt gezocht op de ' die de apostrof aangeeft waar de waarde in de SQL-query begint. Ik weet, ik moet de tweede hebben, maar het gaat nu al niet goed.
De message verduidelijkt alles wel denk ik (heb het even gefatsoeneerd):
before: add_by LIKE 'S'
after: add_by LIKE 'S'
start_index: 0
count: 12
Waarom o waarom wordt er niets verwijderd? Alvast hartelijk bedankt!
Het probleem:
Ik heb een string met een SQL-query waar ik een stuk uit moet verwijderen. Waarschijnlijk kun je dit gedeelte overslaan, onderin staat de output van een string met debuggegevens.
De code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| string oldquery = dv.RowFilter.ToString();
int index_start = oldquery.IndexOf(list.ID);
if (index_start < 0)
{
// niet interessant
}
else
{
int index_end = oldquery.IndexOf("'", index_start);
string msg = "before: " + oldquery;
oldquery.Remove(index_start, index_end-index_start);
ShowMessage(msg+"after: "+oldquery+"; start_index: "+index_start+", count: " + (index_end-index_start));
} |
Index_start wordt geset op de list_id en dat is het veld die in de SQL-query kan staan.
Vervolgens wordt gezocht op de ' die de apostrof aangeeft waar de waarde in de SQL-query begint. Ik weet, ik moet de tweede hebben, maar het gaat nu al niet goed.
De message verduidelijkt alles wel denk ik (heb het even gefatsoeneerd):
before: add_by LIKE 'S'
after: add_by LIKE 'S'
start_index: 0
count: 12
Waarom o waarom wordt er niets verwijderd? Alvast hartelijk bedankt!