We hebben een .NET applicatie ontwikkeld die draait met SQL-server of de MSDE versie daarvan. Dit kan uitstekend uitgerolt worden bij bedrijven waarbij de gegevens opgeslagen worden in één database server.
het vraagstuk
Echter voor lesdoeleinden wordt het volgende gewenst:
Per gebruiker een eigen database, waarbij het mogelijk is om je eigen data op te slaan (bijv op memory stick) en deze weer terug te zetten wanneer men wenst.
de oplossing (?)
Een lokale installatie op alle desktops van MSDE (= toch gratis)
Nu zat ik te denken aan een tooltje die via wat onderhuidse scripts de database backupt en vraagt waar je 'em wilt opslaan. Hetzelfde idee om de database terug te zetten.
Omdat ik het een beetje een ranzige oplossing vind en twijfel of ik alle opties overzie vroeg ik me af
wat denken jullie er van, zijn er andere mogelijkheden!??
het vraagstuk
Echter voor lesdoeleinden wordt het volgende gewenst:
Per gebruiker een eigen database, waarbij het mogelijk is om je eigen data op te slaan (bijv op memory stick) en deze weer terug te zetten wanneer men wenst.
de oplossing (?)
Een lokale installatie op alle desktops van MSDE (= toch gratis)
Nu zat ik te denken aan een tooltje die via wat onderhuidse scripts de database backupt en vraagt waar je 'em wilt opslaan. Hetzelfde idee om de database terug te zetten.
Omdat ik het een beetje een ranzige oplossing vind en twijfel of ik alle opties overzie vroeg ik me af
wat denken jullie er van, zijn er andere mogelijkheden!??