[XP] System niet gevonden*

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• norbros
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-03-2023
Opstartprobleem met Windows XP

--------------------------------------------------------------------------------

Hallo,

Tijdens het opstarten van mijn oudere computer kreeg ik opeens volgend bericht:

"Windows kan niet worden gestart omdat volgend bestand is beschadigd
of niet kan worden gevonden :
\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYTEM"

Deze computer is niet aangesloten op het internet en kan dus in feite niet besmet geraakt zijn.

Is er een andere oplossing dan het besturingssysteem te herinstalleren?

Met dank bij voorbaat,

smooth seas don't make skillful sailors

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:45

Arjan A

Cenosillicafoob

Opstarten met je XP-CD en een rescue uitvoeren.
Staat ook in het boekje...

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Booten met XP CD
Recovery console ingaan

Op de prompt typen:

ren c:\windows\system32\config\system system.old
copy c:\windows\repair\system c:\windows\system32\config

rebooten.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

norbros,

Welkom op GoT :)
Wij hebben op GoT heel veel regeltjes opgesteld waar we van verwachten dat iedereen daar aan wilt voldoet, omdat jouw topicstart daar niet aan voldoet ga ik er van uit dat je nog druk bezig bent onze Registratievoorwaarden en faq en opvolgende FAQ's door te lezen - omdat dat lang kan duren heb ik even de belangrijkste punten voor je samengevat:
  • Probeer je vraag eerst zelf te beantwoorden en zelf op te lossen - bijvoorbeeld door rond te kijken op GoT en rond te zoeken met Google. Neem in je topicstart ook op waar je al op gezocht hebt, en wat je al geprobeerd hebt om je probleem op te lossen zodat wij niet de indruk krijgen dat je geen moeite wilt doen en ook niet allerlei dingen gaan voorstellen die jij al lang geprobeerd hebt.
  • Kies een topic titel die je probleem zo duidelijk mogelijk omschrijft - het is uiteindelijk een soort van uithangbord voor je topic :)
  • Beshrijf naast bovenstaande punten in je topicstart altijd even wat je probleem precies is, sinds wanneer en of er nog iets noemenswaardigs gebeurd is voor je je probleem voordeed
Pas jij je topicstart nog even aan? :)