Ik gebruk debian Sarge en ben erg actief in het ontwikkelen,hacken van de kernel, ik moet deze dus meerdere keren kunnen compilen om te testen.
Alleen het compilen van de kernel onder debian is vrij lastig je kunt "custom" de kernel compilen maar er word overal aangegeven dat het makkelijker is om met "make-kpkg" een .DEB package ervan te maken en die met dpkg -i te installeren.
Maar ook daarmee heb ik veel problemen ,een initrd die te groot word
etc zodat de root fs niet te mounten is en toen ik een keer een kernel onder Vectorlinux heb gecompiled had ik niet eens iets met de initrd te maken alsof deze onnodig was ofzo.
Kent iemand een juiste manier om onder debian sarge van de initrd af te komen(kernel compile opties), de juiste compilatie dus, of is ubuntu die distro die zonder initrd werkt en waarbij ook makkelijker een kernel te compilen is?
Alleen het compilen van de kernel onder debian is vrij lastig je kunt "custom" de kernel compilen maar er word overal aangegeven dat het makkelijker is om met "make-kpkg" een .DEB package ervan te maken en die met dpkg -i te installeren.
Maar ook daarmee heb ik veel problemen ,een initrd die te groot word
Kent iemand een juiste manier om onder debian sarge van de initrd af te komen(kernel compile opties), de juiste compilatie dus, of is ubuntu die distro die zonder initrd werkt en waarbij ook makkelijker een kernel te compilen is?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2005 14:31 ]