[Access] Velden automatisch invullen

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AB-Systems
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-10-2023
Ik weet dat deze kop vaak voorkomt op GoT maar heb ze nagenoeg allemaal doorgelezen en kom er nog steeds niet uit, heb de help geprobeerd maar wat daar instaat klopt al helemaal niet.

Mijn probleem:

Ik heb een Tabel gebruikers hierin staan ong. de volgende gegevens

voornaam
achternaam
inlognaam
emailadress

ik heb verder een tabel Meldingen
int-gebruikersnaam
int-email
enz.
enz.

Wanneer ik in de tabel (of formulier) Meldingen de int-gebruikersnaam invoer moet hij automatisch uit de tabel Gebruikers de vergelijking maken int-gebruikersnaam <-> inlognaam en als hij een inlognaam heeft dan het daarbij horende email adres als uitvoer tonen.

Wie kan mij helpen?? kom er echt niet meer uit 8)7

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:39

pjvandesande

GC.Collect(head);

Dit is wel heel basic, je kunt on het TextChanged event oid van de TextBox moet je een select query uitvoeren en kijken of het voorkomt zo ja, dan toon je het e-mail adres op een Label.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Is een relatie niet voldoende? Access zoekt dan toch het bijbehorende record.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• AB-Systems
Ik heb met betrekking tot query's en relaties alle mogelijke manieren geprobeerd maar toch vult ie hem niet (automatisch) in... :?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:05
bobje1986 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 15:03:
Ik heb met betrekking tot query's en relaties alle mogelijke manieren geprobeerd maar toch vult ie hem niet (automatisch) in... :?
Eén woord, wat je ook echt in je handleiding had moeten vinden: subformulier

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• AB-Systems
het lijkt met toch sterk dat voor elk veldje wat ik automatisch wil laten invullen een subformulier nodig heb??

• Ecto2002
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-09-2025
Het hangt er natuurlijk vanaf hoe je dit op een formulier wil tonen, maar m.b.v. een combobox kan je dit vrij simpel oplossen :

1 formulier met daarop 1 combobox en 1 textbox.

Combobox :

Name is bijv. cboNaam

row source moet iets zijn in de aard van:
SELECT [int-gebruikersnaam], emailadress FROM Meldingen INNER JOIN Gebruikers ON Meldingen.[int-gebruikersnaam] = Gebruikers.inlognaam;

Limit to list moet op Yes staan; bij event "not in list" kan je dan de melding geven dat deze inlognaam niet bestaat

Textbox :

Controlsource zet je gewoon : "=cboNaam.column(1)"

Iedere keer de waarde van de combobox wijzigt, veranderd de inhoud van de textbox gewoon mee dus
Pagina: 1