Display 90 graden roteren.

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 116860

Topicstarter
Mensen,

Is er misschien iemand die een programma kent waarmee ik een scherm 90graden kan draaien?
Ik weet dat er nu veel mensen komen met de ctrl + alt + pijlte oplossing, maar deze werkt (voor zover mij bekend) niet bij alle kaarten maar alleen bij bepaalde intel kaarten. Nu bestaat ook het programma Pivot waar mee het mogelijk is, alleen moet je daar voor betalen.
Is hier geen stukje freeware voor?

Alvast bedankt voor jullie reacties

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Kan je dat niet aangeven in de driver settings van je videokaart?

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Veel nVidia en ATI kaarten hebben wel een rotatiemogelijkheid. Vaak moet je daar voor de duur hun meegeleverde tools installeren en kun je het roteren regelen via een icoontje in je systray.

Topicstarter
Dat klopt, maar het probleem dat ik hem is dat ik verschillende computers gebruik met andere videokaarten. Om nu een soort "all in one" oplossing te verzinnen zoek ik een standaard programma zoals pivot, maar dan freeware.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik denk dat het makkelijker is om gewoon een hotkey toe te wijzen aan de roteer optie. Dit kan in de ati drivers en moet volgens mij ook wel kunnen bij nvidea.

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06 16:10
Heeft Ultramon die optie niet ook? Ik dacht het wel, maar zit nu niet achter mn eigen pc.
http://www.realtimesoft.com/ultramon/download.asp

Sowieso helpt het wel als je de drivers van je scherm installeert!

• marijn1987
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:02
Beeld 90 graden draaien zit gewoon bij ATI drivers, daar hoef je nix extras voor te halen/dwnldn. Hoe het zit met Nvidia kaarten weet ik niet, maar volgens mij zal het ook wel bij de drivers staan.
Ik heb een ATI kaart en daarbij is het gewoon
rechter muisknop op de destktop --> eigenschapen --> instellingen --> geavanceerd, en dan onder 1 van die tapbladen.

Topicstarter
Ook voor Ultramon moet je betalen na 30 dagen. En dat die Ati drivers dat hebben weet ik wel, maar dan moet je ook een Ati kaart hebben, en ik zoek juist één oplossing voor alle kaarten.

Topicstarter
Het is toch moeilijker dan ik had gedacht. Toch geloof ik wel dat zo'n programma moet bestaan. Je hebt ook wel eens van die flauwe emailtjes met leuke bijlages waarin je beeld rondjes draait e.d. Dus dit lijkt me toch ook mogelijk :?

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:22

ThunderNet

Flits!

Mag ik vragen wat je specifieke doel is? Als het op meer dan 1 systeem moet draaien?
Heb je bijvoorbeeld 1 monitor, waar vaak verschillende systemen op komen te hangen.. of?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Anoniem: 116860 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 16:35:
Het is toch moeilijker dan ik had gedacht. Toch geloof ik wel dat zo'n programma moet bestaan. Je hebt ook wel eens van die flauwe emailtjes met leuke bijlages waarin je beeld rondjes draait e.d. Dus dit lijkt me toch ook mogelijk :?
Maar dat is meestal een statisch beeld (afaik dan). Met bewegende beelden zal het altijd wat lastig zijn, zeker gezien je geen 1:1 verhouding hebt kwa resolutie betreft.

De meest betrouwbare optie blijft de driver. Zowel Nvidia als ATI kunnen dit, dus het lijkt me dat dat geen probleem hoeft te gaan vormen.

Anoniem: 69855

Als je driver het support (rotaten) kan je gebruik maken van iRotate en dat is gratis.
http://www.entechtaiwan.com/files/irotate.exe

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

De recentere integrated VGA dingetjes van Intel (845/855 en 9xx) hebben dit ook gewoon in de driver zitten, en ik heb het ook bij enkele SiS integrated gevallen gezien... Matrox lijkt mij 't ook wel te kunnen, dus dat lijkt me dan toch niet zo'n probleem? :)

Hier stond een dode link.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 21:00
Anoniem: 69855 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 16:39:
Als je driver het support (rotaten) kan je gebruik maken van iRotate en dat is gratis.
http://www.entechtaiwan.com/files/irotate.exe
_O_ Ik wist dat er zoiets moest zijn, maar nooit heel actief naar gezocht :P De manier van ATi (na '30' advanced eigenschappen-schermen heb je een keer een rotatiemogelijkheid) was me veel te omslachtig :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Topicstarter
ThunderNet schreef op woensdag 21 september 2005 @ 16:37:
Mag ik vragen wat je specifieke doel is? Als het op meer dan 1 systeem moet draaien?
Heb je bijvoorbeeld 1 monitor, waar vaak verschillende systemen op komen te hangen.. of?
Mijn specifiieke doel is het volgende: Ik werk bij een bedrijf dat de elektrische installaties van schepen verzorgd. Daarbij horen ook de nautische apparaten. Soms worden de nautische apparaten gekoppeld met gewone pc's. Een radar scherm is echter 90graden gedraaid ten opzichte van een computer scherm. Nu moeten we een pc specifiek kopen waar de driver van te krijgen is. Ik heb namelijk ook de keuze uit goedkopere micro pc's die alles "on board" hebben wat ik zoek: 4 seriele poorten, 1 parallelle, vga, 2x ps2 en 2 USB. Maar voor deze videokaart is geen rotate driver beschikbaar. Vandaar dat ik een standaard prog zoek. En het gaat niet om grote grafische eisen, zo'n radarscherm doet niet zoveel hoor. :)
Pagina: 1