Toon posts:

toetsenbord instellingen webmail exchange

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:
In ons domein (windows 2003 + exchnage 2003) gebruikt iedereen webmail op win2000 clients. Alle windows versies zijn NL.
Als gebruikers hun webmail controleren dan schakelen deze clients over op nederlands talige toetsenbord (inplaats van op US te blijven staan).
Dit gebeurd niet altijd, ik zie geen structuur in waneer de clients dit wel of niet doen.
Als zij buiten het domein (thuis) hun webmail controleren doet het probleem ich niet voor.

Heb al op geruime tijd gezocht naar het probleem maar lijkt niemend te zijn met hetzelfde probleem (dit mischien ook omdat er weinoig mensen NL draaien in een bedrijfs omgeving)

Iemand die dit bekend voorkomt?

Verwijderd

Topicstarter
Nee dit is niet wat ik bedoel, het gaat mij om de oorzaak van het spontaan wijzigen van de toetsenbord instellingen en niet een manier om het elke keer handmatig terug te zetten in wat het zou moeten zijn. :)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

De taal van OWA wordt bepaald door de instellingen van de browser. Als je de Internet Options in IE erbij pakt en dan op de "Talen" (of "Languages") knop klikt dan zie je de voorkeurstalen van IE. Ik weet niet of dit ook direct invloed heeft op de keyboard layout, maar het bepaald iig wel direct de taal waarin OWA wordt weergegeven.

Wees consequent, maar niet altijd