Specifieke barebone gezocht

Pagina: 1
Acties:

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:18

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Beste tweakers. Ik heb al zitten zoeken, maar eigenlijk alleen maar dingen gevonden die het net niet zijn.

Ik wil een nieuwe PC ter vervanging van mijn oude dual athlon (mocht iemand nog interesse hebben in onderdelen, op T.net staat een advertentie :P). Aangezien ik absoluut weer een dual wil hebben gaat er een Athlon 64 X2 komen. 939 pins dus. Wat ik nu echter graag zou willen is een kleine stille kast die toch alles aan boord heeft, een barebone dus. Tevens moet ie een chipset hebben die goed met linux samenwerkt, en ik had heel graag een NCQ S-ATA contoller. Dan kom je al snel bij een Nforce 4 chipset uit. Die zijn er wel, ik heb echter ook nog een paar andere eisen: Er moet naast een AGP slot (of PCIe 16x), liefst nog twee PCI sloten aanwezig zijn voor TV kaart en geluidskaart (wil geen onboard meuk). Daarnaast moet ie ook stil zijn. Met een PCI slot kan ik misschien ook nog wel leven (een leven zonder TV is nog wel te doen). Dan komst de BIOSTAR iDEQ 330P nog het dichtste bij. Het ding blijkt echter niet al te stil te zijn...

[ Voor 5% gewijzigd door voodooless op 21-09-2005 14:05 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-05 00:13

Skyline GT-R

RB26DETT

Ja die is er zeker, namelijk van Shuttle...

Het merk als je een barebone zoekt.

De SN25P met nForce 4, X2 compatibel, PCIe 16x en PCI slot, 350W voeding... alles erop en eraan ;)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
dat ding heeft geen PCI slot, enkel PCIe:
1x PCI-Express 16X, supports Dual-Slot graphics cards
1x PCI-Express 1X
Ik snap dit gewoon echt niet, er zijn amper PCIe kaartjes behalve de GFX kaarten. Je hebt er gewoon geen drol aan :(

[ Voor 32% gewijzigd door voodooless op 21-09-2005 18:04 ]

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Het is nou eenmaal zo dat de ruimte in een barebone zodanig klein is dat ze er niet zoveel in kunnen proppen. En een GFX kaart is toch een van de belangrijkste dus die zit er altijd sowieso in. En dan heb je vaak nog maar ruimte voor 1 extra slot, en als je toch al een PCI-e gfx slot hebt is de keuze voor een pci-e slot vrij logisch.
Is een microatx kastje niet wat beter? Daar past weer net iets meer in.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
PCIe voor gfx kan ik inkomen, PCIe slot voor andere kaarten vind ik niet slim, aangezien die er gewoon amper zijn. Met een PCI slot kan ik ook nog wel prima leven eigenlijk, maar dan moet dat er wel zijn natuurlijk. en microATX kastjes... die zijn gewoon lelijk ;)