Toon posts:

Hoe een verbinding instellen als 'master'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier naast mijn onboard netwerk'kaart' (NVIDEA nForce) een extra netwerkkaart (Realtec-ding), speciaal voor mijn Xbox met XBMC. Nu zijn er een aantal problemen:
  • als ik 'n verbinding wil maken tussen de Realtec & Xbox geeft hij aan dat er geen netwerkkabel aan is gesloten, wat ik ook probeer. Op m'n thuis-PC werkte dit prima.
  • plug ik 'm in de onboard werkt het wel, maaaar:
  • als ik dan tegelijkertijd wil internetten en een verbinding wil hebben met de Xbox kiest hij de verbinding met de Xbox als 'master' (en kan ik dus niet internetten omdat hij dat via de Xbox gaat proberen).
Ik weet niet hoe ik het anders/beter uit kan leggen, maar hij verkiest dus de verbinding via de onboard boven de verbinding die via de extra netwerkkaart verloopt en dat moet niet.

Hoe stel ik het zo in in Windows XP Pro dat ik beide dingen tegelijk kan doen (en waarom geeft hij in godsnaam aan dat er geen netwerkkabel aan is gesloten, want als ik dat oplos ben ik ook klaar).

Alvast bedankt!

Verwijderd

Als je naar Control Panel->Network Connections gaat selecteer je uit het menu Advanced -> Advanced Settings... Daar kan je de volgorde van prioriteit van de netwerkkaarten instellen. Zou eigenlijk niet hoeven als de kaarten goed geconfigureerd zijn.

Wat betreft de niet verbonden netwerkkabel, ik vermoed dat je een "rechte" kabel gebruikt. Om twee computers rechtstreeks te verbinden moet je een "crossed" kabel gebruiken. Op je on-board gigabit lan werkt die kabel wel want die aansluiting is auto MDI/MDX, die RealTek niet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 19:20:
Als je naar Control Panel->Network Connections gaat selecteer je uit het menu Advanced -> Advanced Settings... Daar kan je de volgorde van prioriteit van de netwerkkaarten instellen. Zou eigenlijk niet hoeven als de kaarten goed geconfigureerd zijn.
Ga ik morgen proberen, thanks. Maar wat bedoel je met een 'goede' config, heeft dat met de IP-reeksen waar ze in werken te maken? Ben absoluut niet thuis in netwerken dus ik vraag maar raak ;)
Wat betreft de niet verbonden netwerkkabel, ik vermoed dat je een "rechte" kabel gebruikt. Om twee computers rechtstreeks te verbinden moet je een "crossed" kabel gebruiken. Op je on-board gigabit lan werkt die kabel wel want die aansluiting is auto MDI/MDX, die RealTek niet.
Nice one, dat moet 't dan idd zijn, had ik nog niet eens stil bij gestaan. Heb nog wel crossed liggen, maar niet lang genoeg, dus moet voor de bovenstaande oplossing gaan.

Thanks!

Verwijderd

Als je even de instellingen van de netwerkkaarten post kunnen we er iets meer over zeggen. Veel voorkomen de fouten zijn twee netwerkkaarten in één PC met dezelfde IP range en/of dubbele default gateways.

• quo_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-04 04:53
Ik heb dezelfde (soort) vraag maar dan wel in een iets andere configuratie. Mijn netwerk ziet er als volgt uit:

Speedtouch 510i (met dhcp server)
Linksys gigabit switch
PC1(XP) met 1000mb nic - PC2(W2K) met 1000mb nic en 100mb nic

Het systeem met dubbele netwerkkaart staat in de garage en fungeert als fileserver. De 100mb kaart dient uitsluitend om de Wake-on-lan te activeren, het dataverkeer wil ik natuurlijk via de 1000mb kaart laten lopen. De IP adressen worden door de speedtouch uitgedeeld.

Als ik via de advanced settings de 1000 mb kaart als bovenste in de lijst zet lijkt mijn dataverkeer via de 100mb kaart te lopen. Zet ik de 100mb kaart bovenin dan loopt het mijn 1000 mb kaart.
Het lijkt er haast op dat je de prioriteit van onder naar boven moet lezen????

Gezien de opmerkingen in de replies m.b.t. configuratie van de netwerkkaarten vraag ik me ook af hoe je hiermee de prioriteit kunt instellen c.q. sturen.