Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[rml] rml in [code]-tags met shorthand close ([/])

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Topicstarter
Blijkbaar worden RML tags tussen [code]..[/] dingen wel geparsed, als je een verkorte afsluittag gebruikt ([/]).

Fout:
[code]
blaat[i].blaat=blaat

Goed:
code:
1
blaat[i].blaat=blaat[i]

Dat lijkt me niet zo te horen :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Mjah, als je nesting niet snap gaat het natuurlijk nooit werken.
[code] kan alleen afgesloten worden met een [/code], zoals je in mijn voorbeeldje ook zien.

Geen bug dus.
code:
1
blaat [i]blaat[/i] [b]dik[/]

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• moto-moi

moto-moi

De topicstarter heeft me gemailt, en het bleek dat hij toch anders bedoelde dan wat 'ie hier neerzette 8)7
Als ik tussen de [code]-tags een stukje code wil zetten met bijvoorbeeld een for-loopje erin die een variabele met de naam "i" als iterator gebruikt gaat het fout. Ik had bijvoorbeeld in het scriptje in de een post (http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/24227065#24227065) eerst "ï" gebruikt ipv "num". Als ik dan een element uit een array op wil roepen komt die variabele er dus tussen blokhaken bij te staan (noselect[i]). Vervolgens ziet de RML parser dat als het begin van een [i]..[/i] tag voor cursieve tekst. Als ik dan het codeblok sluit met een korte sluittag ([/]) wordt dat gezien als het einde van de [i] die ik eerder in het blok heb getypt. Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling en vandaar dat ik er een topic over opende.

Ik hoop dat ik het zo voldoende heb verduidelijkt.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Topicstarter
Zo zie je maar weer: haastige spoed is zelden goed. De volgende keer probeer ik het wel allemaal in de topicstart te zetten ipv even een snelle post te maken :P. In ieder geval bedankt voor het weer open gooien.

[ Voor 10% gewijzigd door AtleX op 21-09-2005 19:49 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:43

crisp

Devver

Pixelated

In ieder geval is in dit geval natuurlijk niet duidelijk wat nu bedoelt wordt:
[code][i][/]
Hoort die [/] nu bij de [code] of bij de [i]?
De parser gaat uit van de 2e optie; jij van de eerste. Het is allebei correct, hoewel voor het gevoel de 1e optie wellicht logischer is - zeker bij [code]-tags ;)
desalniettemin verdient het aanbeveling om de volledige sluittag te gebruiken in situaties waar ambiguiteiten kunnen ontstaan.

Intentionally left blank

• moto-moi

moto-moi

Hier is al eerder over geklaagd afaik.
En toen is volgens mij toegezegd dat [code] alleen door een [/code] afgesloten zou mogen worden ?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:43

crisp

Devver

Pixelated

Dat laatste is inmiddels gerealiseerd in 1.9.4, een code-tag dient dus voortaan expliciet met [ /code] afgesloten te worden; dat zal ook in de faq vermeld gaan worden :)

[ Voor 59% gewijzigd door crisp op 08-02-2006 00:34 ]

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.