Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
[code] kan alleen afgesloten worden met een [/code], zoals je in mijn voorbeeldje ook zien.
Geen bug dus.
1
| blaat [i]blaat[/i] [b]dik[/] |
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Als ik tussen de [code]-tags een stukje code wil zetten met bijvoorbeeld een for-loopje erin die een variabele met de naam "i" als iterator gebruikt gaat het fout. Ik had bijvoorbeeld in het scriptje in de een post (http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/24227065#24227065) eerst "ï" gebruikt ipv "num". Als ik dan een element uit een array op wil roepen komt die variabele er dus tussen blokhaken bij te staan (noselect[i]). Vervolgens ziet de RML parser dat als het begin van een [i]..[/i] tag voor cursieve tekst. Als ik dan het codeblok sluit met een korte sluittag ([/]) wordt dat gezien als het einde van de [i] die ik eerder in het blok heb getypt. Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling en vandaar dat ik er een topic over opende.
Ik hoop dat ik het zo voldoende heb verduidelijkt.
[ Voor 10% gewijzigd door AtleX op 21-09-2005 19:49 ]
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
[code][i][/]
Hoort die [/] nu bij de [code] of bij de [i]?
De parser gaat uit van de 2e optie; jij van de eerste. Het is allebei correct, hoewel voor het gevoel de 1e optie wellicht logischer is - zeker bij [code]-tags
desalniettemin verdient het aanbeveling om de volledige sluittag te gebruiken in situaties waar ambiguiteiten kunnen ontstaan.
Intentionally left blank
En toen is volgens mij toegezegd dat [code] alleen door een [/code] afgesloten zou mogen worden ?
[ Voor 59% gewijzigd door crisp op 08-02-2006 00:34 ]
Intentionally left blank
Dit topic is gesloten.
![]()