[Chello] Kan poorten niet meer openen

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Hallo mede-tweakers!

Ik heb een probleempje, namelijk dat ik geen poorten meer open krijg... Ik heb Chello, een Thomson modem en een 3Com Ethernet kaart. Eerst had ik een router ertussen hangen, de ASUS WL-500G en het werkte allemaal prima, maar sinds een aantal dagen kreeg ik de melding dat ik geen poort voor bittorrent open had... terwijl dat op de router wel zo was. Als ik de router ertussenuit haal heb ik gewoon internet en alle poorten zijn "stealth" op deze site: https://www.grc.com/x/portprobe=20
Het rare is dus als ik gewoon direct met inet ben verbonden staan alle poorten op stealth, maar als ik de router ertussen prop krijg ik de poorten die ik in virtual server op heb gegeven stealth, poort 80 en 515 zijn alleen open... De rest is dicht....

Wie-o-wie kan helpen :? 8)7

Verwijderd

Router resetten?
Heb je een lokale firewall draaien? (WinXP2 Firewall?)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2005 13:35 ]

• plofkip
Ik heb niks geen firewall en het is dus NIET de router :) Als ik em met inet verbind zijn alle poorten Stealth (verborgen dus zeg maar)... Dus de poorten die open zouden moeten zijn, zijn uiteindelijk stealth... Any1 idee hoe dat komt?

[ Voor 6% gewijzigd door plofkip op 21-09-2005 13:42 ]

• plofkip
Update:

Heb net Chello gebeld en die zeiden dat de modem alles door laat gaan dus dat het aan WinXP zou kunnen liggen, ik ga is ff win 98 erbij installeren...

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als het zonder router wel werkt en met router niet dan lijkt het mij toch dat het aan de router ligt.

• plofkip
Het werkt bij allebei niet, de router doet het prima, hij laat de poorten die ik instel toe, maar die blijven stealth en dat ligt dus aan me inet...

Verwijderd

FaNtJuH schreef op woensdag 21 september 2005 @ 23:24:
Het werkt bij allebei niet, de router doet het prima, hij laat de poorten die ik instel toe, maar die blijven stealth en dat ligt dus aan me inet...
Als ze altijd stealth zijn, hoe weet je dat je router ze doorlaat? En zowiezo, de enige manier dat je WinXP poorten dicht heeft staan is als je een firewall gebruikt :-).

• plofkip
Ja ik snap er niks meer van, hoe ik weet dat me router ze doorlaat?
Als ik inet direct op de pc aansluit zijn alle poorten stealth (ipv open) en als ik inet op de router aansluit zijn alle poorten closed behalve de poorten in virtual server, die zijn stealth... die komen dus bij de pc aan (want met inet op de pc waren ze ook stealth)...

Heb nu 98 en nieuwe installatie van XP geprobeerd, helpt ook niet... :( Iemand nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Echt niemand begrijpt het he :'( Ik snap er ook helemaal niks meer van :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Waaaah ik heb eindelijk poorten opengekregen _/-\o_ Ook al heb ik geen flauw idee hoe.... :? 8)7 |:(
Pagina: 1