Toon posts:

Problemen met 2e geluidskaart

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo. Ik heb een 2e geluidskaart geinstalleerd, maar ik heb nu een probleem. Wanneer ik de 2e geluidskaart aan zet, start hij op tot aan het windows xp bootscreen en blijft daar vervolgens op staan. Wanneer ik dan opstart in safe mode en de 2e pci geluidskaart uitzet, start hij wel weer normaal op. Wanneer ik hem dan aanzet, loopt mijn computer vast en moet ik eerst weer in safe mode de 2e geluidskaart uitschakelen voordat mijn computer het weer doet.

Mijn eerste geluidskaart is een onboard, van mijn Asus a8n sli met nforce 4 audio drivers. De tweede geluidskaart is een Q-TEC 555S 5.1 PCI geluidskaart met de drivers die werden geinstalleerd door middel van de wizard nieuwe hardware.

Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-02 15:55

Haan

dotnetter

Oftwel, je hebt gewoon 1 geluidskaart. Heb je je onboard geluid wel uitgezet in het bios? (en drivers verwijderd...)

[ Voor 14% gewijzigd door Haan op 21-09-2005 13:32 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Nee, want ik wil 2 geluidskaarten naast elkaar gaan gebruiken. De onboard gebruik ik voor mn 5.1 speakers en de extra PCI kaart wil ik gebruiken voor mijn hoofdtelefoon.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-02 15:55

Haan

dotnetter

Ik denk dat dat niet kan..

Kater? Eerst water, de rest komt later

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-02 23:05
Dat hoort gewoon te kunnen. Nieuwste drivers geïnstalleerd? probeer eens een simpele creative soundkaart als 2e kaart.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02 13:32
Je zou dan twee hardware profielen in Windows aan moeten maken, je moet dan wel voordat je Windows start beslissen of je met je hoofdtelefoon of je surround-set wil gaan werken...

Je kunt natuulijk ook gewoon een hoofdtelefoon in je surround-set prikken..

Verwijderd

Misschien een IRQ probleempje? Staat in de BIOS OS op plug and play? Stop de nieuwe geluidskaart eens in een ander PCI slot

Verwijderd

Topicstarter
Mjah, plug & play staat aan in de bios. En ander pci slot heb ik al geprobeerd.

Maar twee hardwareprofielen gaat niet werken ben ik bang, want ik wil het gaan gebruiken voor het programma Traktor DJ Studio. Ik heb dan 1 kanaal nodig voor mn speakers en 1 kanaal voor mijn hoofdtelefoon, zodat ik tijdens het draaien van een nummer op 1 deck, alvast het volgende nummer kan 'previewen''. Ik heb het al geprobeerd door hem in een ander kanaal van mijn onboard kaart te doen, bijvoorbeeld van de rear speakers, maar dan heb ik het probleem dat je uit de hoofdtelefoon en uit de speakers hetzelfde geluid hoort.

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-02 19:02

Crazy-

Best life ever

P&P uitzetten in bios, scheelt al een hoop

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Ik gebruik ook onboard geluid en een geluidskaart tegelijk naast elkaar in windows, super handig! Probeer eens een andere PCI slot (heb je dat al gedaan?) volgens mij mogen 2 geluidsdinges niet op het zelfde hardware-irq zitten. Verder, geen idee, bij mij werkte het in een keer vlekkeloos (behalve dat het nog wel eens crashte op de vorige versie van de onboard geluids driver.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02 07:58
Je hebt in het bios volgens mij ook een optie RESET CONFIGURATION DATA.
Ik neem dat je dit op YES moet zetten als je er een nieuwe kaart prikt.

Wat voor kaarten heb je nog meer? Je zou ook eens bestaande kaarten van plek kunnen wisselen.

Verwijderd

2 geluidskaarten tegelijk gebruiken zal nooit werken, dit is onder windows altijd al een probleem geweest qua drivers.

Verwijderd

Topicstarter
The-Force schreef op woensdag 21 september 2005 @ 13:54:
Je hebt in het bios volgens mij ook een optie RESET CONFIGURATION DATA.
Ik neem dat je dit op YES moet zetten als je er een nieuwe kaart prikt.

Wat voor kaarten heb je nog meer? Je zou ook eens bestaande kaarten van plek kunnen wisselen.
Ik heb verder alleen nog maar een netwerkkaart.

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02 07:58
Haal die er eens uit en zet op die plek je geluidskaart...
You never know...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 13:56:
2 geluidskaarten tegelijk gebruiken zal nooit werken, dit is onder windows altijd al een probleem geweest qua drivers.
Ik weet niet waar je deze wijsheid vandaan haalt? Maar ehm ik heb hier in e'e'n machine onder Win XP Prof. zowel een Terratec Aureon en een M-Audio Revolution 7.1 zitten en die werken prima parallel. (Er zit ook nog een onboard AC97 audio ding in, maar die staat in het BIOS uit uiteraard).

Ik heb trouwens vroeger wel problemen gehad met twee Sound Blaster Live (e'e'n platinum en e'e'n value) kaarten onder Win98SE. Dit was echter te wijten aan de drivers van Creative, want toen ik de drivers van de value in ruilde voor originele EMU APS drivers en de platinum de creative drivers liet gebruiken ging alles prima.

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Zolang het niet twee dezelfde kaarten zijn moet het niet zoveel problemen opleveren en kan dat gewoon werken in windows.
Sommige programmas maken daar ook gebruik van (BMP studio ofso bijv.)

Verwijderd

Is het gewoon niet verstandiger 1 goed geluidskaart te kopen?
Aangezien ik lees dat je met traktor dj studio wilt werken is een geluidskaart met asio2.0 en lage latency belangrijk is. M-audio revo 7.1 is daar geschikt voor, kan je zelfs 3 stereo uitgangen gebruiken en alsnog een monitor uitgang voor je hoofd telefoon, al is 2 stereo + 1 stereo hoofdtelefoon beter en waarschijnlijk voldoende.

Ik weet niet in hoeverre een Q-tec geluidskaart geschikt is voor Traktor.

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-10-2025
dat hoort idd te kunnen,maar windows zal zijn geluid door 1 soundcard sturen, en die andere kun je niet bereiken met standaard windows proggy's I guess, wel met bpm studio en dergelijke :)

• MidnightMotion
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04-2022
DeNB3rt schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 11:30:
dat hoort idd te kunnen,maar windows zal zijn geluid door 1 soundcard sturen, en die andere kun je niet bereiken met standaard windows proggy's I guess, wel met bpm studio en dergelijke :)
Het kan inderdaad gewoon, die lui hier die meteen roepen dat het niet kan mogen bij mij thuis even komen kijken :P Ik had in mn vorige computer zelfs 2 geluidskaarten zitten (dus niet geluidskaart + onboard maar 2 pci kaarten en dat ging prima)

In een beetje audio applicatie zoals WinAmp kan je kiezen welke kaart je gebruikt, het is echter niet zomaar mogelijk hetzelfde geluid over 2 kaarten te laten spelen!

ps. Een goede geluidskaart en liefst van een ander merk dan het onboard geval scheelt, 2 dezelfde kaarten geeft gegarandeerd problemen en ik heb ook eens 2 verschillende kaarten met dezelfde chipset gehad en dat kostte "wat" geduld + verwisselen van PCI slots + uitviswerk welke kaart er het eerst in moest om te installeren :)

[ Voor 20% gewijzigd door MidnightMotion op 24-09-2005 19:21 ]

Eigenaar van domoticavergelijken.info

Pagina: 1