Toon posts:

zelfgemaakt winkelmandje en paypal

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met een webshop.
De betalingen gaan lopen via payloadz (onderdeelvan paypal).

Bij paypal krijg je zo'n button op je site waarmee de klant hetproduct in zijn/haar winkelmandje kanstoppen. Hiermee krijgt de klant echter meteen al een popup met de paypal site. Aangezien ik de bezoeker zo min mogellijk wil latenzien van het paypal gebeuren heb ik zelf een winkelmandje gemaakt

De inhoud van het winkelmandje is opgeslagen in een databse.

Nu wil ik op het moment dat de klant wil afrekenen pas het winkelmandje uit de database "overhevelen" naar de paypal databse.

Dit luktme echter niet. De buttoncode voor op de site die ik van paypal krijg verstuurt een post formulier met een aantal gegevens.

Ik dacht: "dat is makkelijk. gewoon dat een formulier door php laten versturen naar paypal"

dit werkt niet omdat het winkelmandje van paypal opgeslagenword in een cookie. op het moment dat php het formulier verstuurd komt het product dus niet in het cookie van de klant te staan :|

Mijn vraag is dus of er iemand een manier weet waarmee ik "automatisch" een aantal producten in het paypal winkelmandje kan zetten. of eigenlijk een manier waarmee ik een aantal keer een formulier kan versturen zonder dat de bezoeker hier veel van merkt..

Hopelijk kan iemand me helpen!

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04 14:30
eens googlen op http://www.google.be/search?hl=nl&q=Snoopy+php&meta=, dit is een php klasse die een webbrowser nabootst, misschien dat je daar wat mee kan.

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

Verwijderd

Topicstarter
mmm... misschien dat ik daar wel wat mee kan, maar de documentatie is wel erg beperkt!

als ik via dat snoopy object naar een website ga waar een cookie gezet word, word deze dan wel bij de bezoeker gezet (en niet zoals bij mij was, bij de server)?

• Arjen Tempel
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Paypal heeft voor sites met een eigen shoppingcart systeem de mogelijkheid om in 1x deze hele shoppingcart aan paypal door te geven:
Adding PayPal Checkout to Your 3rd-party Shopping Cart
Hierbij heb je de keus om alleen het totaal bedrag door te geven, of alle losse artikelen.

Verwijderd

Topicstarter
Ah dat is super!

Ik kan nu gewoon alle producten in een keer doorgeven in plaats van 1 product per keer!

Super bedankt Arjen (cuball ook bedankt hoor!)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Volgende keer dus even wat beter op de site kijken van de service die je gebruikt. :)

Aangezien hier weinig programmeerdiscussie meer mogelijk is sluit ik dit topic maar.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.