Toon posts:

Ipaq synchroniseren en Films kijken op "locked" computer

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe laptop vd zaak, welke gelocked is. Je kan geen eigen software installeren.
Er is echter wel 1 directory waar je het een en ander in kan zetten wat wel werkt (denk aan google earth bijv.).
Er zijn echter heel wat beperkingen:
-ik kan geen nieuwe codecs downloaden, of een ander avi afspeel programma installeren (heb ik geen rechten voor)
-ik kan geen software op mijn ipaq installeren vanaf de laptop (denk aan adobe) want ook die wordt eerst op de laptop geinstalleerd. Dit zelfde geld voor programma's die je ipaq met het internet via de laptop verbinden om up-to-date info op te vragen...

Mijn vraag:

Is er een manier om deze problemen te omzeilen?
m.a.w. kan ik via een omweg toch dvs's/divx/avi kijken op mijn Laptop?
en kan ik programma's via een omweg installen op mijn ipaq?

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Waarom zouden ze die beveiliging op de laptops gezet hebben??
Misschien om te voorkomen dan iedereen vanalles gaat installeren wat niets met werk te maken heeft vermoedt ik zo...
Het kan ook zo zijn dat wanneer je toch je systeem "hacked" je op het matje geroepen wordt en dat je dan mag gaan uitleggen waarom je graag divx'en wilt kijken op de corporate laptop...

Je kan anders ook natuurlijk netjes vragen of je dat mag doen ipv zelf gaan knutselen...

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:21

SeatRider

Hips don't lie

Ik neem aan dat je de optie om via fdisk je laptop schoon te vegen en hem zelf opnieuw te installeren al hebt afgewogen, en anders nee, want die beperkingen zijn niet voor niets ingesteld, en werken redelijk waterdicht. Divx kijken op je laptop kun je nog proberen met de Windows media player, als die de juiste codec geinstalleerd heeft.

Misschien dat iemand een mediaplayer weet die geen installatie vereist, maar die je gewoon kunt starten en alle codecs ingebakken heeft in de exe?

[ Voor 18% gewijzigd door SeatRider op 21-09-2005 13:08 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 09:51
Als de beheerder die je laptop 'gelocked' heeft het goed gedaan heeft niet hé ;) Maar ze zullen dat ook wel niet voor niks doen... Ze zullen wel beperkte rechten op het registry gezet hebben en rechten op folders. Als je daar niet bij kan, dan is de pret al gauw over voor de meeste applicaties. Als je een administrator wachtwoord hebt (of een account met administrator rechten) kun je jezelf wel admin rechten geven maarja, ik neem aan dat je daar al wel van op de hoogte bent :) Vraag het de beheerder gewoon eens?

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad. rechten zitten er niets voor niets op. Heel erg terecht natuurlijk.
Heb alleen zelf geen admin password, en opnieuw installen is geen optie (dan sta ik idd snel op het matje :->). Maar het is ook niet echt mijn bedoeling om mijn laptop te gaan hacken. het gaat om simpele dingen. films en ipaq kunnen ook bussiness related zijn, alleen heeft de IT daar geen oplossing voor. een standalone media player met codecs installed zou inderdaad mooi zijn.
er zit windows media player 9 op, maar de mogelijkheid om codecs te installen is geblokkeerd (jammer genoeg).
ik zal de beheerder nog eens bellen, maar heb weinig hoop :(

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-07 08:30

nAffie

...

Probeer VLC.. dat is een standalone mediaspeler, met de meest gangbare codecs in zich...

http://www.videolan.org/vlc/

edit:
linkje geplaatst

[ Voor 47% gewijzigd door nAffie op 21-09-2005 13:33 ]

meh.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk eens aan!
Nooit van gehoord, VLC, maar het werkt als een tiet :)
Super, dat is 1. nu nog kijken of ik mijn ipaq ah synchronizen krijg.
Thx nAffie!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 12:53
Programma's op je Ipaq installeren is ook niet zo'n probleem.
Als je de setup draait dan pakt ie meestal al wat files uit in je temp directory; en daar staan dan meestal gewoon de CAB bestanden in. CAB bestanden kopieeren naar je Ipaq en installeren maar.

Moet je natuurlijk wel Activesync geinstalleerd hebben staan..
[edit]Beetje omslachtig; maar werkt wel.

[ Voor 9% gewijzigd door Krypt op 21-09-2005 14:04 ]

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, kan geen cab bestanden vinden bij de adobe reader setup (deze geeft na setup initialisatie meteen privilege probleem weer).
Verder als ik bijv de journal bar wil installeren, daar zie ik wel een paar *.cab bestanden. Dit zou betekenen dat ik hem op mijn ipaq kan installen (activesync wordt wel ondersteund). Maar moet de journal bar ook niet gewoon op de laptop geinstalleerd worden om de up to date info te verkrijgen?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 12:53
Waarschijnlijk gebruikt je journal bar (weet megod niet wat 't is) gewoon je activesync passthough connectie om gegevens op te halen. Heb zelf nog geen programma draaien die als een client-server applicatie gedraagt.

Zal eens kijken of ik die cabfile uit de Adobe Reader installer kan slopen. Staat ie gewoon op de adobe site, die installer?

[edit]
Gevonden... http://members.home.nl/jsdejong/arceARMen_usr.PPC_2577.zip
CAB file even op je storage card donderen en starten op je Ipaq.. installatie en applicatie werkt gewoon; heb het op mijn SPV M1000 gerunt en het werkt. Vreet wel bijna 8MB van je storage af.

[ Voor 30% gewijzigd door Krypt op 21-09-2005 15:03 ]

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
perfect, werkt als een zonnetje, kan nu iig pdf'jes lezen.
bedankt!
journal bar en avant go weigeren nog steeds te synchen. heb nu wel avantgo geinstalleerd, maar hij wil niet synchen, duurt rete traag allemaal. heel apart :(

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 13:04:
[..]

Is er een manier om deze problemen te omzeilen?

[..]
We helpen op GoT mensen niet met het omzeilen van beveiligingen op machines die niet van henzelf zijn :) Ik sluit daarom dit topic met het verzoek contact op te nemen met je system administrator :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.