DHCP server vaak dood!!!!

Pagina: 1
Acties:

• The Champ
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-01-2024
Vaak als mijn internet het niet doet (sonera), geeft mijn DHCP server dit aan: 255.255.255.255
Ik wil hem dan vernieuwen in de IP configuratie, maar dat lukt niet altijd!
Ik heb ook sonera een keer opgebeld en die zegt dat het aan mijn windows ligt (draaide toen nog 98se). Toen ben ik Millenium gaan draaien en inderdaad ik had er MINDER last van.
Maar nu draai ik weer 98se, want ik kreeg nogal veel blauwe schermen en stel dus de vraag..... moet ik ergens wat meer instellen ofzo? want ik heb geen zin om er weer elke 2 weken eruit te liggen!!

het gaat dus om die DHCP server van 255..........

thnx

The "real" Champ will always be The Champ

• The Champ
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-01-2024
owww jah en ter aanvulling.... gelijker tijd heeft een vriend van me wel internet in de zelfde woonplaats via sonera! dus daar ligt het niet aan!

The "real" Champ will always be The Champ

Verwijderd

de DHCP van sonera is gewoon brak (zie mijn oudere topic) Internet heeft er bij mij iets van een week uitgelegen (ZEER traag en veel gekl**t met die DHCP server) terwijl het bij een andere gast (die iets van 50 meter verderop woond) helemaal geen problemen waren... nu gaat het bij mij wel weer (redelijk) goed. Dit lag dus NIET aan mijn systeem... ik weet verder ook niet hoe die kabels hier lopen maar het zal daar wel door komen ofzo.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
255.255.255.255 is geen DHCP server, maar dit wil zeggen dat je pc een broadcast stuurt over je modem-verbinding om een IP-adres te krijgen.

Lijkt me ook sterk dat het aan je pc ligt. Maarja, als sonera je niet wil helpen heb je niet veel keus.....

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07 10:38
ja heb/had ik ook wel eens last van |:(
dus helpdesk maar eens bellen, kreeg ik gewoon te horen :

"oh u gebruik windows 2000, nou daar bieden wij geen support op"

sonera is dus niet echt een aanrader, maar ja er is geen goed alternatief :(

I’m not like the OTTERS