Hallo, ik heb nu een goed werkende code die bestanden opent/bewerkt en netjes wegschrijft, maar het lijkt mij een mooie mogelijkheid om ipv alleen maar nieuwe bestanden te maken, ook bestanden bij de te schrijven, en dan bedoel ik gewoon dat hij nieuwe sheets erbij aanmaakt (het gaat over excel bestanden)
Dit is mijn code zoals hij nu is:
Het probleem hiermee is dat ik een nieuw workbook aanmaak, en voorzover ik weet kan dat er maar 1 zijn. Dus als het bestand al bestaat moet hij die stap overslaan, maar hoe maakt ik zo'n check. En is het dan ook noodzakelijk dat hij dat bestand als het bestaat eerst opent?
Daarnaast geeft hij bij het saven ook een warning of ik een bestand wil overschrijven of niet, de optie iets er bij schrijven wordt dus niet gegeven. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Dit is mijn code zoals hij nu is:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
| naarbestandnaam = Application.GetSaveAsFilename(savenaam, "Excel Files (*.xls), *.xls", 1, "Opslaan in") Set naarbestand = Workbooks.Add Sheets.Add Sheets(1).Select naarbestand.SaveAs naarbestandnaam |
Het probleem hiermee is dat ik een nieuw workbook aanmaak, en voorzover ik weet kan dat er maar 1 zijn. Dus als het bestand al bestaat moet hij die stap overslaan, maar hoe maakt ik zo'n check. En is het dan ook noodzakelijk dat hij dat bestand als het bestaat eerst opent?
Daarnaast geeft hij bij het saven ook een warning of ik een bestand wil overschrijven of niet, de optie iets er bij schrijven wordt dus niet gegeven. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
[ Voor 4% gewijzigd door DarkShadow op 21-09-2005 11:38 ]