p3 450 @ 600... hoezo niet?!

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
Waarom kan de hele wereld z'n p3 450 rustig 600 stabiel laten draaien en zit ik 504 max?!
ik probeer 't met de volgende hardware:

p3 450, chaintech 6btm, guillemot X32, maxtor 7200 rpm 40 GB, tennmax cpucooler, 128 MB ram 133 mhz. (proccie op 2.2 volt afgeplakt)

Wat doe ik nu nog verkeerd?! ik snap d'r nix meer van.. Steeds als ik win2k net opgestart heb en ik log niet in is 't 'n autoreboot. Win98 verkut 't register volledig. Met softFSB kan ik in win98 meestal nog wel ff browsen en icq'en (incl d.net client) en dan blijft ie wel doorpruttellen maar steeds als ik ook maar een spelletje 3d ofzo wil gaan spelen is 't gedaan... Vergeet ik iets belangrijks ofzo?!

Tnx, zeepie

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024

MJC

ik denk dat je cpu het gewoon niet fijn vindt. De rest van de onderdelen kunnen het misschien wel aan, maar de processor heeft dan gewoon te weinig speelruimte. Pech gehad dus :(

• Zeepoog
Jij denkt niet dat 't aan m'n chaintech ligt?!

dat dacht ik nl zelf wel :)

Verwijderd

Hoe zit je tennmax koeler, nog gevlakt, koelprut ertussen, backplate weggehaald,,etc. Wat is de temp. CPU idle en high.

greetinz

Newt

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024

MJC

volgens mij kunnen de meeste, zo niet alle bx mobo's met gemak 133 mhz aan.

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Sja... bij mij loopt het ook lekker op 630 Mhz, ik hep wel een via apollo pro mobo, dus agp op 1/2 en pci op 1/4... verder ram wel op 107 mhz (140-33)

trouwens het ligt er toch ook aan wat voor type je hep?? ik hep een SL35D, die 'schijnen'hoog te kunne, dit weet ik btw niet zeker

specs

• Zeepoog
cewlprut zit d'r niet tussen inderdaat...
dat ga ik dan nog ff doen.
Wat is gevlakt?
CPU is nooit idle door d.net client
Backplate kan ik niet weghalen omdat ik dan m'n cooler niet kan bevestigen... maakt dit veel uit?! misschien valt er wel wat weg te halen in dat geval... moet ik ff aan 't mollen gaan...

voor de temperatuur moet ik ff checken.. was eerst te snel vastgelopen voor ik dat wist!

Verwijderd

Heb je een AGP videokaart??
Zo ja dan is die kaart waarschijnlijk de bottleneck. Sommige AGP kaarten kunnen slecht tegen een overgeclockte AGP bus.

• The Slicer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 11:59
Ik denk dat het aan je L2-cache ligt. Mijn PIII450 loopt namelijk ook probleemloos op 600MHz. Alleen voor de TNT2 moet ik dan ff SBA uitzetten. De SL35D heeft namelijk 3,6ns cache en is dus goed te overklokken. Modellen met 4ns gaan minder.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:24

botoo

💀 too old to die young

Kan idd aan je videokaart liggen, weet ik niet zeker. Ik weet wel zeker dat ik met een 6BTM ook niet zover kon als met een Asus P2B-F die kan je pci op normale waarde houden, ook bij een fsb van 133.
Verder kan je natuurlijk ook gewoon pech hebben met je cpu.
Als je pese verder wilt zou ik eens een andere videokaart lenen om te testen, wil het dan nog niet moet je toch eens een ander MB proberen (Abit BE6-2 of Asus P3B-F zou mijn keus weer zijn)
welke cpu batch heb je? het is idd de SL35D die zich het makkelijkst laat OC'en

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Zeepoog
sl3cc heb ik ;)

gaat dat lukken?!

Verwijderd

Ik heb ook een P3-450. Ik heb aan de zijkant een socket7 cooler vastgemaakt aan mijn voeding en die blaast wat lucht naar binnen, maar ik vraag me af of het wat uitmaakt. in iedergeval haalt ie 504. Mijn AsusP2B gaat maar tot 112 (volgens de manual)

Verwijderd

Ik heb een slot 1 PIII-450.
Hij draait nu, ivm met de hoge buitentemperaturen op 504.
Daarvoor draaide hij op 558. Het kwam bij mij echt door de te hoge temperatuur. Want toen ik hem terugzette van 558 naar 504 toen mijn proc boven de 43 graden uitkwam werkte hij weer prima.
Mijn geheugen is te traag om hem op 599 te laten draaien, daar heb je minstens 6 ns geheugen voor nodig.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

kijk ff in de database bij http://www.overclockers.com/ om te zien wat anderen met veschillende cpu's gehaald hebben (en krijg geen minderwaardigheidscomplex)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Zeepoog
jah daar had ik inderdaat ook zal zitten kijken botoo.. daarom dacht ik ook WAAROM IK NIET!?

nog steeds niet trouwens.. ik heb ook de "achterklep" er nu afgemolt... extra coolpasta ertussen gedaan.. verder nog 4 110 volt superfans rustig m'n systeem doen verfrissen maar nix hielp.. zal wel door m'n mobo komen.. Al die gassies bij overclockers.com hebben 'n bh6 abit board..

• botoo

botoo

💀 too old to die young

die Chainpech piept je pci evenredig met je fsb omhoog, dus je hebt ook kans dat 1 van je andere onderdelen dwars ligt.
Leuk he, tweaken :7

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1