Toon posts:

Websphere ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat het volgende topic te lang bestaat, open ik hier een nieuw topic in de hoop, zinvolle tips te krijgen ivm Websphere.

Het verouderde topic: [rml][ Websphere] Experiences ?[/rml]

Ik heb in ieder geval begrepen dat Tomcat een tegenhanger van Websphere, echter is Websphere een losstaand onderdeel en Tomcat een onderdeel van Apache ?

Zoals al aangegeven ben ik opzoek naar mensen die hier ervaring mee hebben (gehad). Zolang de reacties gaan over het onderwerp is naar mijn mening elke mening waardevol. Ik heb nu een aantal informatiepagina's gevonden, echter het merendeel heeft een commercieel belang of blijft er vaag / globaal over schrijven.

Ik hoop dat ik via deze manier wat duidelijkheid kan krijgen over hetgeen.

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

WebSphere is in de verste verte geen tegenhanger van Tomcat. Deze zijn zelfs helemaal niet met elkaar te vergelijken, behalve het feit dat een WebSphere applicatie server ook een interne webcontainer bevat.

WebSphere is een brand van IBM, gestart als naamgeving voor IBM's applicatieserver. Om meer informatie over WebSphere te bekomen, kan je misschien op volgende link eens een kijkje gaan nemen.
Developerworks WebSphere

Mijn ervaringen met WebSphere's applicatieserver zijn goed tot zeer goed, en is dan ook mijn favoriete applicatieserver voor het moment. Maar deze brand omvat veel meer dan dat. Naast de applicatieserver is er bvb ook nog een Portal server (IBM WebSphere Portal). Een portal is eigenlijk niet meer dan een uniform toegangspunt naar onderliggende webapplicaties en wordt voornamelijk opgebouwd uit Portlets (kleine op zichzelf draaiende applicaties, als component binnen het geheel).

WebSphere Studio, de ontwikkelingstool, is recentelijk onder een andere brand onder gebracht, nl: Rational.

Verder heb je dan nog WebSphere commerce, zie dit maar als een e-commerce oplossing en WebSphere Business Integration, dat vooral gebruikt wordt om verschillende grote applicaties aan elkaar te koppelen.