[Mid-range game-pc] Snel genoeg voor mijn TFT resolutie?

Pagina: 1
Acties:

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:12
Ik heb al een tijdje de gedachte om mijn oude PC te verkopen en een nieuwe pc te kopen die spellen op een nette manier moet kunnen draaien.

Ik heb de laatste tijd veel gelezen over spellen die meer geheugen nodig zijn.

De pc moet games netjes kunnen spelen op 1280*1024 i.v.m. de native resolutie van mijn TFT.
Het is een BenQ FP737S-D, 17", DVI, 16ms

Ik speel:
  • Half-life 2
  • Counter-Strike 1.6 (dit draaid wel dit lukt ook met mijn oude pc)
  • Battlefield 2
  • Toekomstige games
Het budget is 800 euro voor kast met inhoud. Het geheel moet er ook nog een beetje leuk uitzien.

Ik ga met dit systeem NIET overclocken.

Het volgende systeem heb ik samengesteld bij Azerty

Antec PlusView 1000AMG Geen voeding , Zilver
Tagan TG380-U01 380 Watt
AMD Athlon 64 Venice 3200+, Socket 939, OEM
Zalman CNPS7000B-AlCu
TwinMos Memory DDR SDRAM, 1 GB, PC3200, 400 MHz, Kit van 2x 512
Hitachi Desktstar T7K250 160 GB, 7.200 rpm, 8 MB
XFX GeForce FX 6600 GT 128 MB, PCI Express x16
Asus A8N-E
OEM 3,5 diskettestation Zwart
Vantec Rounded Cable FDD 45 cm, 1, Zilver
NEC ND-3540 16 x, 8 x, 16 x, Zwart, OEM
Vantec Rounded Cable IDE 45 cm, Zilver
Nexus Technology 80MM Case Fan

Totaal: 795,- euro

Ik heb gekozen voor de AMD 64 3200+ omdat deze meer geschikt is voor gamen. Als ik een PC samenstel voor P4 dan kom ik ook over mijn budget heen. Samen met de koeler is dit tevens een mooi stil systeem.

Ik heb al een betere prijs kunnen krijgen door Twinmos geheugen te nemen i.p.v. Corsair.

De NForce 4 chipset heb ik gekozen omdat deze het beste is tot nu toe. Ik heb niet gekozen voor een SLI opstelling omdat ik dat toch niet ga gebruiken, als ik een snellere videokaart nodig ben tegen die tijd koop ik wel een nieuwe. Tevens is dit moederbord het "kale" broertje van de populaire Asus A8N-SLI.

De XFX 6600GT videokaart heb ik gekozen vanwege zijn goede prijs/kwaliteit verhouding en zijn 2x DVI uitgang.

De kast en voeding heb ik gekzen vanwege zijn goede reviews. De voeding word overal met zeer goed beoordeeld. De kast is kwa bouw hetzelfde als Chieftec (Chemning). Ik heb al ervaring met chieftec kasten en die zijn me tot nu toe nog altijd zeer goed bevallen. De extra casefan is voor het side-window. Standaard zitten er 2 fans in (1 voor, 1 achter en 1 in side-window)

Om het systeem nog stiller te krijgen ga ik later de ventilator van het moederbord en videokaart vervangen door stillere exemplaren.

Een aantal vragen over dit systeem:
  • Trekt de voeding dit systeem en is er nog ruimte voor uitbreiding? (voornamelijk schijven en eventueel led fans/CCFL lampen)
  • Gaat de videokaart de games netjes laten lopen, of toch op zoek naar een mogelijkheid voor een 6800 (GT)? Of een ATI kaart?
De game prestaties hoeven dus niet alles op high en extra high. High/medium is meer dan voldoende voor mij.

Nog op of aanmerkingen op dit systeem?

Ik heb dit alles samengesteld via BBG September 2005 en verschillende websites/webwinkels

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Voeding is goed, tenzij je voor een 6800GT gaat..
Dan kan het krapjes worden vermoedt ik zo...
Ik denk dat de 6600GT de spellen aardig zal laten zien op die resolutie zolang je alles niet op hoog zet zoals je al aangeeft...
Mocht je zeker willen weten of alles goed met elkaar overweg kan kan je hier nakijken:
CSL FAQ

Voor de voeding kan je hier terecht:
Welke voeding heb ik nodig? Deel 13

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:49

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ikzelf stel bij games de resolutie nog wel eens wat anders in dan de native resolutie van mij TFT. In windows is die wazigheid irritant, maar tijdens games is het 'gratis' AA-filtering.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:12
ShellGhost schreef op woensdag 21 september 2005 @ 10:52:
Voeding is goed, tenzij je voor een 6800GT gaat..
Dan kan het krapjes worden vermoedt ik zo...
Ik denk dat de 6600GT de spellen aardig zal laten zien op die resolutie zolang je alles niet op hoog zet zoals je al aangeeft...
Mocht je zeker willen weten of alles goed met elkaar overweg kan kan je hier nakijken:
CSL FAQ

Voor de voeding kan je hier terecht:
Welke voeding heb ik nodig? Deel 13
Heb deel 13 en deel 12 even doorgezocht op de Tagan 380 watt voeding. Volgens de reacties moet deze het wel redden. Weer een vraag opgelost :)