[Cool Edit Pro] Lijst met muziek "trunken"

Pagina: 1
Acties:

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 21:00
Hallo,

ik heb een tijdje lopen klooien met Cool Edit Pro, maar het lukt mij niet om een lijst met mp3's te importeren, die dan onder elkaar te zetten, en dat Cool Edit Pro liedje voor liedje afspeelt met 1 seconde fade, zodat je 1 grote audio file krijgt.

Het is dus de bedoeling om mp3's achter elkaar te laten afspelen zonder pauze en hier één grote mp3 file van te maken.

Google terms "Cool Edit Pro" +howto "trunk mp3" + got search bracht geen uitkomst op deze termen, misschien omdat ik de "echte" term wel niet ken.

Dus ik hoop op een beetje hulp, of de term die ik op google kan zoeken, trunk was het niet :'(

Hartelijk Dank

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-02 19:41

BCC

Cool edit Pro lijkt mij ook niet echt het programma hiervoor.. WinAMP + een Disk Writer Plugin lijkt mij een stuk eenvoudiger (en crossfaden tussen nummers dan natuurlijk). Je weet dat als je weer één grote MP3 ervan maakt, je kwaliteitsverlies krijgt?

[ Voor 21% gewijzigd door BCC op 21-09-2005 10:50 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• RedHat
Ja dat weet ik, het gaat om een apres ski cd van 58 losse nummers op een mp3 speler, het klinkt voor geen meter met pauze's erin. De mediaplayer van mijn sonyericsson k750i heeft geen mogelijkheid tot crossfading dus dan is de enige oplossing er 1 grote mp3 van te maken.

[ Voor 37% gewijzigd door RedHat op 21-09-2005 10:51 ]

• BCC

BCC

Je wil dus niet crossfaden, maar alle MP3s aan elkaar plakken? D'r zijn tooltjes voor je die dat wel zonder kwalieitsverlies kunnen..

http://www.gold-software.com/download8280.html

[ Voor 18% gewijzigd door BCC op 21-09-2005 10:54 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• RedHat
BCC schreef op woensdag 21 september 2005 @ 10:52:
Je wil dus niet crossfaden, maar alle MP3s aan elkaar plakken? D'r zijn tooltjes voor je die dat wel zonder kwalieitsverlies kunnen..
Aan elkaar plakken ja zonder pauze's.
GoT search kwam op CoolEdit Pro + Soundforge.

• HouseQ
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:34
lol gewoon in multitrack? en dan alles op elkaar aan laten sluiten of zelfs overlappen?play your own dj ;)

• BCC

BCC

RedHat schreef op woensdag 21 september 2005 @ 10:53:
[...]
Aan elkaar plakken ja zonder pauze's.
GoT search kwam op CoolEdit Pro + Soundforge.
Ja, maar die recoden dan je audio + die zijn NOGAL overkill hiervoor.

• RedHat
Wat raad jij aan dan? Audio hoeft niet ge recode te worden maar aan elkaar geplakt in 1 MP3 file.

• BCC

BCC

• HouseQ
dude..cool edit pro kan makkelijk als je dat al hebt? lees je?: multitrack?

• BCC

BCC

HouseQ schreef op woensdag 21 september 2005 @ 11:04:
dude..cool edit pro kan makkelijk als je dat al hebt? lees je?: multitrack?
Ohja?
Cooledit openen
58 MP3's openen
Wachten tot alles gedecode is naar WAV
WAV segmenten achter elkaar slepen
Hele zaakje opslaan als MP3 (waar je waarschijnlijk eerst nog weer een codec voor moet installeren).
Wachten totdat je gigantische WAV file ge-encode is naar MP3.

Of

Progje downloaden
58 Files erin slepen
Save

En de kwaliteit van de tweede methode is noge en stuk beter ook!

• HouseQ
dude hoezo recoden?:S ik gooi mijn mp3tjes in cool edit..plak ze aan elkaar en maak een mixdown..save die..en met minder als kwartiertje ben ik klaar?

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 07:39
Je kan dan beter de cd opnieuw rippen, maar dan wel instellen dat je alles als 1 track wilt hebben. Daarna gewoon de WAV file opslaan als mp3 in de gewenste bitrate.
Wanneer je namelijk alle bestaande mp3's gaat importen naar de multitrack, moet je 58 keer de overlappingen aanpassen, omdat elke track begint en eindigd met een kleine stilte.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Gebruik hiervoor Foobar2000
In de DSP manager crossfader plugin selecteren, in de diskwriter plugin naar mp3 laten encoden en via convert (right click) een single file output selecteren. Zorg dat je zelf ook de LAME encoder downloadt, liefst versie 3.97beta en in encoder options de gewenste settings instelt, bij voorkeur variable bitrate.
Let op : Bij het re-encoden van mp3 naar mp3 krijg je onvermijdelijk kwaliteitsverlies.
Kijk ook eens naar Mp3directcut

[ Voor 24% gewijzigd door Henk007 op 21-09-2005 20:06 ]

Pagina: 1