Toon posts:

Computer komt niet verder dan PIEP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een vreemd probleem en kom er via de search en de faq niet uit.....
Ik heb een AMD 3200+ 64, K8Se deluxe Mobo
1024 kingston DDR geheugen 2x 512mb
Radeon 9600@9800 Ati all in wonder video kaart
Win xp 32bit en een Aopen 300w voeding
de voltages schommelen allemaal rond wat ze moeten zijn.

Nu heb ik het volgende probleem, zo nu en dan start de computer niet op geeft een piep en blijft het beeldscherm zwart.
Nu heb ik via de search etc. gezocht en het enige wat ik kan ontdekken is dat het evt. mijn geheugen is of de video kaart.

Nu krijg ik hem weer aan de praat door de stroom er af te halen, mijn geheugen reepjes even opnieuw aan te duwen (ontladen?) en dan weer alles aansluiten.... dan doet hij het weer.....?
Wat kan dit zijn? ik ben op het mechanische en electronische gebied redelijk onbekend dus.

Iemand een idee of ervaring hiermee?
Het vreemde is dat hij het zo nu en dan een helepoos doet en dan opeens weer niet.

Alvast bedankt

Groet Sollie

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Misschien dat de connectors van het geheugen een beetje vuil zijn...
Die kan je schoonmaken met wat alcohol..
Geloof ook met aceton,maar dat weet ik niet zeker...

Verwijderd

Is je computer geaard??
Gebruik memtest om je geheugen te testen.
Probeer ook even je bios te resetten.
En wat bedoel je precies de voltages schommelen als ze echt heel erg schommelen dan lijkt het mij ook niet goed?

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-05 08:53

Crazy-

Best life ever

Ik zou als ik jou was toch eerst even een andere voeding proberen.

Werkt dit ook:

Stekker eruit
Aan/uit knop indrukken
Stekker erin
opstarten?

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:36
Staat er in de handleiding niets over piepjes van het moederbord? Meestal staat er uitleg over wat bepaalde piepjes (volgorde en aantal) betekenen.

Emos

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 21:33
Voltages horen niet te schommelen, die horen stabiel te zijn op of rond de benodigde voltages (3.3, 5 en 12v).

Ik ben erg benieuwd naar je antwoord op Crazy's vraag, want volgens mij is je voeding de boosdoener.

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 13:59
Als je naast bovengenoemde specs ook nog 2 HD's hebt en een CDROM en DVD-brander, dan heb je inderdaad een wat lichte voeding (AOpen is verder een prima merk overigens).

Probeer trouwens ook eens op te starten zonder die OC op je videokaart, heb je er dan nog steeds last van?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, had helaas de rest van de week geen tijd om er verder mee te knutselen...
om even te reageren op iedereen:

Voltages horen niet te schommelen, die horen stabiel te zijn op of rond de benodigde voltages (3.3, 5 en 12v).
-Voltages liggen net onder de grenzen die gesteld worden, maar dan ook net 11.97 volt bijv.

Stekker eruit
Aan/uit knop indrukken
Stekker erin
opstarten?

-Computer start na het uit zetten en de stekker er uit halen en wat rommelen....? soms inderdaad meteen weer op.

Staat er in de handleiding niets over piepjes van het moederbord? Meestal staat er uitleg over wat bepaalde piepjes (volgorde en aantal) betekenen.

-Bij moederbord hoort bij 1 piep een dram probleem.

Als je naast bovengenoemde specs ook nog 2 HD's hebt en een CDROM en DVD-brander, dan heb je inderdaad een wat lichte voeding (AOpen is verder een prima merk overigens).

-heb inderdaad 2 HD en 1 DVD brander, maar die heb ik al heel lang....... en hiervoor heb ik geen problemen gehad, dus dat vind ik vreemd als het nu opeens wel aan de voeding ligt.

Heb het downgraden van de videokaart nog niet gedaan, ga ik morgen even doen, misschien een goed idee!

Bedankt voor jullie reacties!~

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
zoals hier vaak word gezegd, probeer het eens met memtest86, freeware cdtje fikken booten (als je pc weer aan wil:P ) en dan paar uurtjes laten draaien
Pagina: 1