Toon posts:

AMD 3500+ niet hoger als 2600Mhz

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey guys,

Ik heb het volgende systeem:

AMD Athlon64 3500+ Venice
2x Kingston hyperX CL2 PC3200
MSI K8N Neo2 Nforce3

Ik had hiervoor een 3500 Winchester die niet hoger kwam als 2.55Ghz dus ik dacht laat ik een Venice aanschaffen.

Maar nu kom ik nog niet hoger dan 2.6Ghz stabiel (235x11) Is dit normaal of moet ik makkenlijk hoger kunnen komen?

Ik heb mn geheugen op CL2.3 en 3 geprobeert maar weinig suc6. ook de htt mp naar 3x zetten haalt niks uit. de Vcore van mn CPU is zon 1.75v

Is dit simpel genoeg het max van mn CPU of vergeet ik iets?

Verwijderd

je cpu/mem ratio misschien op 5:4 zetten?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2005 11:52 ]

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:18

charrel

Cortisol4life..

Overclocken blijft een kwestie van een dosis geluk hebben, dat je proc 2600mhz loopt is iig al hoger dan gemiddeld. Meeste halen volgens mij iets van 2500mhz. Je hebt er helaas voor jou wel veel voltage voor nodig. Dus zo'n beste overclocker zal je dan niet hebben.
Venice core's zijn in principe wel beter te clocken dan voorgaande vesie, maar dat zegt dus niks over het feit of het ook echt zo is. Ik betwijfel dus of iemand je kan helpen om verder te clocken als je gewoon de limiet hebt bereikt van je processor/ andere hardware.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02 03:35

Nox

Noxiuz

als je nou zorgt dat je CPU de bottleneck is, en niet iets anders stel je al je dividers goed in. je geheugen op 5:4 zetten e.d. en je PCI locken.. verder blijft het een dosis geluk.

de venice is wel op de 3ghz gekomen, maar ook met lagere MP's. dat was 10x300

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Het hangt er ook een beetje vanaf uit welke week je cpu is...
En batchnr..
Hoe hoger het batchnr hoe slechter hij te overklokken is heb ik begrepen...

Dat van die batchnr's kan je hier terug lezen:
[rml][ OC & INFO] AMD Athlon64 OC resultaten deel 14[/rml]

[ Voor 27% gewijzigd door ShellGhost op 21-09-2005 13:26 ]

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

ShellGhost schreef op woensdag 21 september 2005 @ 13:23:
Het hangt er ook een beetje vanaf uit welke week je cpu is...
En batchnr..
Hoe hoger het batchnr hoe slechter hij te overklokken is heb ik begrepen...

Dat van die batchnr's kan je hier terug lezen:
[rml][ OC & INFO] AMD Athlon64 OC resultaten deel 14[/rml]
Dat van batchnummers zijn allemaal broodje aap verhalen ;)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
FnF schreef op woensdag 21 september 2005 @ 14:30:
[...]

Dat van batchnummers zijn allemaal broodje aap verhalen ;)
Ga je dat ook roepen in dat topic??? ;)

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Niet iedere cpu is het zelfde.

De door jou behaalde 2600mhz is zo gek nog niet vind ik zelf lees er maar eens wat topics over na.
Kijk bijvoorbeeld eens naar de temperaturen van je cpu en de rest van je componenten.
Kan je het voltage van je geheugen wat omhoog gooien probeer dat eens.

Nu behaal jij een overclock tot 2600 mhz mischien dat iemand anders die een zelfde cpu heeft gekocht komt tot 2700 mhz.
Morgen koopt er hier iemand een 3500+ Venice en die komt niet hoger dan 2400 of 2500 stabiel.

De koeling zegt natuurlijk ook veel en wie zegt dat je mobo mischien niet de bottleneck is.

Evalueer eens je onderdelen en resultaten hier op GoT dan zal je er achter komen dat je het niet eens zo gek doet.
Dit is btw puur mijn mening over wat ik er van gelezen heb :)

computer voor alle werkzaamheden

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Hey, niet te luid roepen over morgen, morgen krijg ik mischien mijn 3500+ binnen ;)
Ik persoonlijk vind 2600mhz al niet slecht, maar vind het wat frustrerend dat je mensen met een 3000 of een 3200 tot 2,8GHz enzo ziet gaan, terwijl veel 3500+'en die niet halen?

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03-2025
Kijk eens met prime95 of je met minder voltage ook stabiel draait. Dan weet je in ieder geval zeker dat je niet teveel voltage geeft, want mijn winchester heeft al bijna geen profijt meer van 1,65 v en hoger. Probeer anders eens met je devider van het geheugen op het allerlaagste. Hiermee kun je ook uitsluiten dat je geheugen de boel ophoudt! En AGP/PCI lock ? Staat die wel gelocked op 66/33 ?

Verder vind ik het niet een bijzonder hoge overclock, mijn winchester doet 2,75 ghz stabiel op water.
Die winchester van jou kan vast wel 2,7-2,8 ghz draaien met wat fatsoenlijke koeling.

Veel succes

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Bedankt voor jullie reacties, heb alleen er nog meer vragen door gekregen :)

Hoe lock ik de AGP/PCI?

Hoe zet ik het RAM/CPU ratio op 5:4?

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

En dat soort vragen zal je dus allemaal hier kunnen vinden: [rml][ OC & INFO] AMD Athlon64 OC resultaten deel 14[/rml]

Ik zou je dan ook willen aanraden om daar verder te kijken :)

Verder had je de vragen uit je topic start ook kunnen beantwoorden door dat topic door te lezen en ook de FAQ van dit sub-forum :) je had dan onder andere het volgende stukje kunnen vinden:
Tot hoe ver kan ik overclocken?
Dit is erg moeilijk te zeggen. Het ligt er namelijk maar aan hoe de rest van je systeem het volhoudt. Als je bijvoorbeeld een PIII overklokt heb je te maken met een nogal hoge FSB. Deze kan soms wel oplopen tot 150-160. Aangezien je AGP en PCI snelheden hier ook verband mee houden is dit per systeem verschillend.
Dus voortaan graag wat meer zelf uitzoeken :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.