Outlook vergeet wachtwoord na veranderen account wachtwoord

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:46

Sjod

Ik ben goed luisterend

Topicstarter
Heb het volgende probleem. Als een gebruiker zijn account wachtwoord (van het domein) wijzigd. Wordt automatisch het wachtwoord in outlook2003 geleegd. De gebruikersnaam blijft staan, maar het password moet dus opnieuw ingesteld worden.

Er wordt geen gebruik gemaakt van exhange, maar gewoon van een externe pop3. Server is Fedora, die het domein verzorgt en elke gebruiker heeft een roaming profile.

Heeft iemand een idee? want dit is nogal lastig

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-08 13:14

TheZoo

Animals Behind Bars

Ik herken dit probleem. Wel eens gezien bij Outlook Express. Had te maken met een corrupte registry key.
Bij Microsoft vind je daar vast meer over, ervan uitgaande dat je daar nog niet hebt gekeken.

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Topicstarter
TheZoo schreef op woensdag 21 september 2005 @ 09:59:
Ik herken dit probleem. Wel eens gezien bij Outlook Express. Had te maken met een corrupte registry key.
Bij Microsoft vind je daar vast meer over, ervan uitgaande dat je daar nog niet hebt gekeken.
Dat gaat over het nooit onthouden van het wachtwoord, bij mij onthoud outlook het wachtwoord. Totdat je je wachtwoord van je account wijzigd.

• TheZoo

TheZoo

Animals Behind Bars

Sjod schreef op woensdag 21 september 2005 @ 10:18:
[...]
Dat gaat over het nooit onthouden van het wachtwoord,
Een symptoom dat kan optreden, na het wijzigen van het wachtwoord. :/
Maaruh, ik gaf al een hint, maar die begreep je dus blijkbaar niet: wat heb je zelf al gezocht en gevonden en werkt niet?
Uit het beleid:
Zoek naar oplossingen
GoT bestaat al ruim 5 jaar, dus misschien heeft iemand jouw vraag al eens eerder gesteld. Probeer meerdere combinaties van zoekwoorden om de kans te vergroten dat je een antwoord vindt. Selecteer een of meerdere fora (ctrl ingedrukt houden) om preciesere resultaten te krijgen.

Ook op Google vind je meer informatie. Heb je gezocht op Google maar vindt je geen resultaten? Vertel in je topic waar je al op gezocht hebt zodat wij dat niet hoeven doen.

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Topicstarter
Ik begrijp het wel hoor :). En ik heb het ook geprobeerd om de ISP protection in het register te wijzigen. Het werkt alleen helaas niet.

Die bug heeft ook betrekking op het niet meer kunnen invullen van een wachtwoord. Bij mij is dit ook na het wijzigen van het wachtwoord nog gewoon mogelijk, echter als je het wachtwoord aanpast. Dan wordt deze wederom leeggegooid

• TheZoo

TheZoo

Animals Behind Bars

Sjod schreef op woensdag 21 september 2005 @ 13:29:
Ik begrijp het wel hoor :). En ik heb het ook geprobeerd om de ISP protection in het register te wijzigen. Het werkt alleen helaas niet.

Die bug heeft ook betrekking op het niet meer kunnen invullen van een wachtwoord. Bij mij is dit ook na het wijzigen van het wachtwoord nog gewoon mogelijk, echter als je het wachtwoord aanpast. Dan wordt deze wederom leeggegooid
:)
Maar dan doel jij toch weer op een andere bug. Ik bedoel dus echt dat het wachtwoord niet onthouden wordt.
Het bijbehorende artikel.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Sjod schreef op woensdag 21 september 2005 @ 13:29:

Als je dit soort informatie nu ook voortaan in je startpost vermeldt is iedereen weer blij. ;) Dat beleid is er niet voor niets.
en mag ik TheZoo vriendelijk doch beleefd verzoeken om het topicreport te gebruiken? :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Topicstarter
Excuses, heb niet genoeg vermeld wat ik al geprobeerd heb en dat ik wel gedegelijk gegoogled heb.

Fix Q290684 werkt helaas niet.

Wel wat nieuws ontdekt: Als ik het domein wachtwoord aanpas van bijv. TEST naar DEMO is het wachtwoord in outlook leeg, maar als ik het domein wachtwoord weer terugzet naar TEST staat het wachtwoord in outlook weer netjes ingevuld

• TheZoo

TheZoo

Animals Behind Bars

Sjod schreef op donderdag 22 september 2005 @ 20:21:
Excuses, heb niet genoeg vermeld wat ik al geprobeerd heb en dat ik wel gedegelijk gegoogled heb.

Fix Q290684 werkt helaas niet.
Dan weet ik het ook zo 1,2,3 niet. Bovenstaande fix is wat me als eerste (en enige) in me op kwam.

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Topicstarter
TheZoo schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 15:29:
[...]

Dan weet ik het ook zo 1,2,3 niet. Bovenstaande fix is wat me als eerste (en enige) in me op kwam.
In ieder geval bedankt :)

Ik heb het gevoel dat het komt doordat het password opieuw aangemaakt wordt in de LDAP, via een script. I.p.v. via windows zelf het wachtwoordt te wijzigen.

Maar ik kan het mis hebben
Pagina: 1