[XP] Updates willen niet installeren*

Pagina: 1
Acties:

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-03 08:22
Ik heb probleem met mijn Laptop met XP SP2.
Na mijn vakantie heb ik de laptop de laatste XP-updates/hotfixes laten downloaden.
Het zijn 8 stuks in totaal en ze zijn zonder problemen gedownload door de Windows update.

Het probleem is nu dat als ik de pc uitzet, krijg ik de melding: Zet de pc niet uit, bezig met installeren update 1 van 8.....
Echter, ook na een hele nacht de laptop aan laten staan, wordt er geen update geinstalleerd en de text op het scherm is nog steeds hetzelfde.

Wat heb ik al geprobeerd ?
- Laptop handmatig resetten en updates tijdens Windows installeren..
Geeft na afsluiten Windows toch weer dezelfde melding.
- Windows update nogmaals draaien: helpt ook niets.

Ik wil gewoon graag de updates die nu gedownload zijn van mijn systeem af hebben, zodat ik ze opnieuw kan downloaden en opnieuw kan laten installeren.

Iemand een idee ?

Karsten

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Staan ze niet in Add/Remove Programs toevallig?
Anders staan ze in een map ergens in je windows folder, misschien zelfs system32, maar dat weet ik niet zeker..
Anders kan je altijd nog zoeken op KB*.*

• SLeddert
Ze staan niet in de add/remove software, want daar staan alleen de geinstalleerde updates/fixes.

Karsten

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04:21

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Het kan zijn dat er nog wat in de folder WUTemp in de root van je C:\ (of andere partitie, wel altijd root) staat.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Gebruik je XPPro? Kijk dan eens in gpedit.msc, en ga naar Computer Settings> Administrative Templates> Windows components> Windows Update. Kan je daar misschien instellen wat je wil doen?

Download de fixes anders even handmatig, en installeer ze handmatig :)

[ Voor 18% gewijzigd door sanfranjake op 21-09-2005 13:15 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• SLeddert
Ik gebruik inderdaad XPpro;
In de MMC (gpedit.msc) kan je niet de -inmiddels gedownloadde- updates verwijderen, enkel het gedrag van Windows Update instellen.

Handmatige installatie van de updates kan ik wel nog eens proberen.

Karsten

Pagina: 1