draadloos -> bedraad

Pagina: 1
Acties:

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-05 11:02
Ik heb thuis een adsl verbinding die wordt gedeeld doormiddel van een router met een switch. Nu heb ik ook een laptop en hier zit een draadloos netwerkkaartje in die verbind met een accespoint van Asus.
Nu heb ik nog een hobby kamer waar een pc staat die ook op dat accespoint verbinding maakt.
Nu wil ik alleen in die kamer weer bedraad verder gaan. Kan ik nu gewoon een accespoint neerzetten en deze laten verbindin met het accespoint dat bij de router staat? Ik wil dus van draadloos weer bedraad verder gaan. Of moet ik dit anders oplossen? De bedoeling is wel de de laptop en de pc die draadloos zijn gewoon draadloos verbinding kunnen blijven maken.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:38

BCC

Dat kan.. een PCI WLAN kaart in die PC zou echter logischer zijn.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• hullepim
BCC schreef op woensdag 21 september 2005 @ 09:52:
Dat kan.. een PCI WLAN kaart in die PC zou echter logischer zijn.
Ik zal ook nog even toelichten waarom ik het zo zou willen. Ik krijg de laatste tijd erg veel computers ter reparatie en die hebben bijna allemaal een ethernet kaart. Nu moet ik daar een Wifi kaart inprikken en werkend krijgen voor ik een lan verbinding heb. Als ik nu dus draad heb, dan is het een kwestie van inprikken en gaan.
Maar volgens jou is het dus gewoon een kwestie van een accespoint nerzetten en dat zou moeten werken?

• BCC

BCC

Je moet wel even een accesspoint hebben die dat ondersteund, maar ik heb dit laatst gedaan met een goedkope linksys, omdat de PC die ik had (was een oudje) geen WLAN kaarten ondersteunde (te oude chipset oid).

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• hullepim
BCC schreef op woensdag 21 september 2005 @ 10:00:
Je moet wel even een accesspoint hebben die dat ondersteund, maar ik heb dit laatst gedaan met een goedkope linksys, omdat de PC die ik had (was een oudje) geen WLAN kaarten ondersteunde (te oude chipset oid).
Ik heb op dit moment een Asus WL300g. Zou het hiermee kunnen?

Verwijderd

Ik zou nog een precies de zelfde AP halen en die in die kamer neerzetten en als Wireless Client laten draaien. en daar weer een swich aan hangen.

• martijnn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:41
Je kan ook op je PC die al in dat kamertje staat, een normale ethernetkaart stoppen, en de draadloze lan-verbinding delen voor internetverkeer. Zo functioneert je PC als router naar het draadloze netwerk toe, waar internetverkeer mogelijk is.

Een crosskabel in je netwerkkaart, en deze aansluiten op pc's voor de reparaties :) De goedkoopste oplossing, volgens mij.

• BCC

BCC

hullepim schreef op woensdag 21 september 2005 @ 10:03:
[...]
Ik heb op dit moment een Asus WL300g. Zou het hiermee kunnen?
Lees de handleiding :) Ik denk 't wel.

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-04 21:52
Moet je dan geen accespoint hebbem die bridge mode ondersteund?
Pagina: 1