Toon posts:

[xp] nvidia herculesdynamite riva 16mb installeert niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben nieuw hier heb alle regeltjes doorgelezen en hoop dat ik hierin voldoe met mijn eerste post.
Hallo allemaal :)

Ik heb een oud systeem gekregen met de volgende specificaties:

Intel Celeron 500mhz 128kb cache
64mb sd ram
16mb hercules dynamite tnt (riva tnt)
4mb voodoo 1 kaart
seagate 4,3gb ultra dma 33
Soundblaster 64 pic
DFI-P2xbl mobo (intel bx chipset)
Windows xp

Ik had heel veel problemen met het installeren van de 2 video kaarten, ik ben al 2 dagen bezig en het is inmiddels gelukt om de voodoo kaart aan de gang te krijgen Nu krijg ik echter de riva tnt kaart niet geinstalleerd.
Met de laaste drivers van nvidia krijg ik te horen dat de hardware niet ondersteund wordt, dus ben ik naar oudere drivers gaan zoeken. Bij hercules vind ik echter geen driver die bij deze kaart past. Ik ben toen naar guru3d.com gegaan en heb verschillende oudere nvidia drivers gedownload, echter bij geen van alle drivers werkt de kaart. Ik krijg steeds de melding van windows xp dat het apparaat niet kan starten (code 10). Ik weet niet meer wat ik moet doen en hoop dat ik hier wat hulp kan krijgen, ik heb best wat ervaring met pc's maar dit krijg ik denk ik niet voor me kaar zonder hulp.
Heeft iemand een oplossing of een tip voor mij? alvast bedank iedereen :)

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-07 06:20
In de linkerkolom van de download pagina staat een link naar het driverarchief. Dat zijn de officiele. Als ze het daar niet mee doen zou ik het ook niet weten... Heb je het als eens geprobeerd zonder die Voodoo kaart :?

[ Voor 47% gewijzigd door HaveBlue op 21-09-2005 09:30 ]

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

http://www.mydown.com/driver/75197799246856192.html
mischien hier wat aan :?
helemaal onderaan , mischien dat de winNT versie werkt ?

of hier is wat makkelijker :
http://us.hercules.com/support/old_driver.php3
HaveBlue schreef op woensdag 21 september 2005 @ 09:28:
In de linkerkolom van de download pagina staat een link naar het driverarchief. Dat zijn de officiele. Als ze het daar niet mee doen zou ik het ook niet weten... Heb je het als eens geprobeerd zonder die Voodoo kaart :?
is volgens mij vanaf de tnt2 dacht ik ;)

[ Voor 71% gewijzigd door chucky666 op 21-09-2005 09:33 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, ik zal het eens uit gaan proberen en dan meld ik het resultaat hier weer :) thx

Verwijderd

Topicstarter
foutje.... (deleted)

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2005 09:57 ]

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Proberen kan je het altijd...
XP geeft snel genoeg aan of het wil lukken of niet...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de windows nt driver geprobeerd maar krijg de volgende foutmelding:

Windows cannot initialze this driver for this hardware (code 37)

Zijn er nog andere oplossingen?

edit: ik zal de voodoo er eens uithalen en kijken of het dan wel lukt

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2005 10:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb de voodoo kaart eruit gehaald en gekeken of de riva dan wekte maar helaas, :(
Ik heb toen de riva drivers verwijderd en de device in de device manager van windows xp, en geprobeerd de kaart opnieuw te installeren, echter ik krijg weer de foutmelding "the device cannot start" code 10

edit: bij het opstarten van de pc in dos/bios geeft die bij irq NA aan, zou dit iets met elkaar te maken kunnen hebben of is dit normaal :?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2005 16:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem inmiddels opgelost door windows 98se te installeren, tenslotte is dit een oud en traag system onder xp en het loopt nu veel sneller. Met de nvidia drivers lukte het niet maar de hercules drivers installeerde perfect onder 98.

Ik heb echter nog een vraag heeft het zin om de voodoo 1 te installeren naast de tnt 1? een tnt1 lijkt mij veel sneller als een voodoo 1 en tenstlotte ondersteunen bijna geen enkele games 3dfx meer, dus dat lijkt me vrij logisch.

Het systeempje word voor namelijk gebruikt voor online 3d spelletjes, email, and msn.Het is voor de kinderen.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:33
Hmm, toch vind ik het vreemd dat je voor zo'n oud stuk hardware nog drivers moet installeren, WinXP SP1 pakt iig alle geforces al standaard, lijkt me dat die ook gewoon de TNT moet pakken. Verder: die Voodoo kaart heb je weinig tot niets aan in WinXP, dan is Win98SE toch geschikter voor dat systeem.

Verwijderd

Topicstarter
ok dank jullie wel :)

Einde topic :)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Nou ja, plus dat een Voodoo 1 kaart overbodig is icm een Riva TNT. Die TNT is een stuk sneller in ieder geval.
Pagina: 1