[Access] Overnemen van inlognaam van access

Pagina: 1
Acties:

• AB-Systems
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-10-2023
Hallo,

ik zit met het volgende probleem, ik heb een gehele database voor mijn stage gemaakt, nou moet ik alleen van mijn stage begeleider de database gaan beveiligen voordat we hem in gebruik kunnen nemen. Het beveiligen is gelukt maar nou kwam een van mijn " collega's " naar mij toe en die vroeg aan mij of het mogelijk was om in een veld van het formulier MELDINGEN mogelijk was om automatisch bij het openen van het formulier de ingelogte naam van de access database (Dus niet het windows ww!) <- hier heb ik nl wel info over kunnen vinden.

Ik heb zelf nog niet zo veel kunnen proberen want weet totaal niet in welke richting ik moet zoeken, kan het met VBA of zit er in access al een optie? en schrijft access ergens weg wie er ingelogt is?

Alvast bedankt!! _/-\o_

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:09

Boss

+1 Overgewaardeerd

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• AB-Systems
Dat is voor het windows inlognaam, die wil ik dus niet, wil graag de inlog van access (eigen beveiliging)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:09

Boss

+1 Overgewaardeerd

Je hebt een eigen beveiliging gemaakt, maar weet niet hoe je de username kan uitlezen :?

Of bedoel je de ingebouwde Access beveilging? Daarvan kan je de usernaam uitlezen met de functie CurrentUser()

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• AB-Systems
dat bedoelde ik (standaard acces beveiliging...) Bedankt! had niet verwacht dat het zo simpel zou zijn