Toon posts:

ASUS SL 1000 - SL 500 VPN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik heb twee weken geleden de Asus SL 1000 en de SL 500 aangeschaft voor het opzetten van een goed beveiligde VPN verbinding tussen twee locaties.
ben nu al ruim anderhalve week bezig met het proberen om een verbinding tot stand te krijgen.

Inmiddels heb ik ze nu allebei op mijn bureau staan. Cross kabel er tussen en beide een PC aan de LAN kant. de installatie wizard is zo ontzettend sumier dat er niet eens een NAT wordt ingesteld.
Het begint dus al bij het pingen van de WAN kant (Sl1000) vanuit de LAN kant (SL500). dat kan niet na een eenvoudige instelling via de wizard.

Bij navraag bij de leverancier (heeft er een avond mee zitten klooien en kon er ook moeilijk uitkomen) NAT moest ook worden gedefinieerd. Gedaan en prompt kon ik Pingen van LAN naar WAN. maar daar is ook alles mee gezegd. :'(

ik heb inmiddels 3 stap-voor-stap installaties gevonden en alle doen het niet bij zeer nauwkeurig volgen van de stappen. Ik mis kennelijk nog een aantal instellingen. :'(

heb alles al geprobeerd firewall uit, firewall aan (alles door sturen) nieuwe firmware. helpdesk ASUS bellen. (hebben het apparaat niet in NL en moeten een aantal dagen wachten)

Ben niet helemaal een beginner op het VPN gebied. Heb al VPN geinstalleer met Netopia routers dus begrijp redelijk goed wat er moet gebeuren. ALleen krijg ik het niet voor elkaar in de ASUS.

Mijn vraag is de volgende. heeft er iemand van jullie een werkende SL1000 of SL500 met alle regels voor NAT,firewall etc. zo ja kan ik dan daarvan een backup via de mail ontvangen zodat ik deze kan inlezen en dan de laatste aanpassingen doen voor mijn VPN-nnetje ?

HELP help. Internet helemaal afgestruind maar het meeste is in Traditioneel Chinees en is bij mij een beetje roestig! 8)7

thx voor de help al vast! _/-\o_

Greetz Radar

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? hmm klopt wel want ik kan er ook niks over vinden via Google..

zou het dan toch een miskoop zijn?

thx