[XP] Windows start extreem traag op*

Pagina: 1
Acties:

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hoi! Heb me net een lekker systeempje gekocht (3500+, 1Gig RAM, 7800GT, SATA schijf, Abit fatal1ty mobo). Alles draait vlotjes terwijl ik windows enzo installeer, tot plots, bij een reboot, het meer dan 5 minuten duurt om windows volledig op te starten. Het grootste deel blijft ie hangen op het zwarte scherm met het windows vlaggetje.

Echt een gruwel als je net zo even geïnvesteerd hebt in een vet systeem.

Ik dacht eerst dat het kwam doordat ik een draadloze netwerkkaart steken had, maar na die er fysiek uit verwijderd te hebben en met systeemherstel terug te gaan naar een punt voor die kaart, blijkt het toch aan iets anders te liggen. Na vele keren terugkeren met systeemherstel, ben ik bijna zeker dat het gebeurt na de installatie van de nVidia nForce4 drivers..

Iemand een oplossing?

• deleenheir
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-03 06:26
ik heb laatst ook problemen gehad met een traag opstartende windows... De HD bleef maar ratelen... toen bleek het de ide-controller te zijn die in windows opnieuw geinstaleerd moest worden... Gewoon ff verwijderen uit het aparaatbeheer en dan wordt ie vanzelf weer geinstaleerd...

"If it works, don't fix it"

• bluppfisk
  • Niet online
je zou nog wel es kunnen gelijk hebben. Ik heb nu alles van de nForce4Ultra drivers apart geïnstalleerd, behalve de IDE drivers. opnieuw opgestart en alles loopt nog vlotjes... Maar hoe moet ik dan ooit de update voor mijn IDE drivers installeren?

• bluppfisk
  • Niet online
nog geen ideetjes? ik heb een nog onherkend device staan in mijn apparaatbeheer: PCI-geheugeneenheid. Al mijn PCi kaarten werken niet , maar als ik toch de hele nForce installatie zou doen, moet ik weer kweetniehoelang opstarten :(

S

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-03 13:04
Als het goed is word bij de installatie van nForce apart gevraagd "Wilt u de nVidia IDE drivers installeren". Als je dan gewoon "nee" antwoord, installeert hij toch gewoon alles, op de IDE drivers na? :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-03 11:23
Loopt ook een topic van iemand anders die zn AMD had overgeklockt, waarna het ook ongeveer 5 minuten duurde tot windows was opgestart.
Dit klinkt als precies hetzelfde symptoom.

Zie [rml][ XP] Windows start-up duurt lang na overclock[/rml]

• bluppfisk
  • Niet online
mja daar is precies ook niet echt een antwoord van gekomen. Bovendien is mijn CPU niet overgeclocked .. Ik heb nu de IDE drivers niet geïnstalleerd maar nu werken mijn PCI toestanden niet. Vaag.
Pagina: 1