Toon posts:

windows xp formateren

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een vraag, i wel een n00b vraag maar ik ben dan ook niet egt gevorderd met dat soort dingen.

ik wil me pc formateren, ik weet dat dat via de windows cd moet maar daarna??
welke drivers moet je eerst in stalle en bijv voor je video kaart welke drivers daarvoor ???

graag serieus antwoord b.v.d

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-03 11:45

Haan

dotnetter

Serieus antwoord op serieuze vragen..
Als je je gezond verstand gebruikt, kom je meestal een heel eind. Dus XP cd in je drive-> lezen wat er op het scherm staat -> installeren maar!
En voor de videokaart (en alle andere benodigde drivers e.d.) -> site van de fabrikant..

[ Voor 5% gewijzigd door Haan op 21-09-2005 00:16 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Pak alle cd's die je bij aanschaf van je pc erbij hebt gekregen.
Dan heb je een goed begin.

Evt website van fabrikant van hardware onderdeel zoals Haan al typte

[ Voor 29% gewijzigd door aZuL2001 op 21-09-2005 00:17 ]

Abort, Retry, Quake ???

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

combinatie van beide boven mij.
zorg dat je alle CD's hebt
mik de windows CD er in en laat de computer er van opstarten. tijdens de install kan je formatteren
zodra het zwikkie geinstalleerd is, ga je drivers installeren... eerst iig voor je netwerkkaart... dan kan je windowsupdate draaien, en de laatste drivers downloaden van de fabrikant, mochten de drivers op de CD niet nieuw genoeg zijn.

en doe die windows updates! (er zijn er zo veel die dat vergeten,,, het is essentieel voor een zo ver mogelijk dicht gepatchde windows... zonder loop je heel veel kans op allerlei virussen en spyware (ok met ook, maar minder))

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
@Wij willen bolletje en de andere bedankt :*) kan wel dicht dit topic

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2005 00:48 ]

Verwijderd

Misschien is het niet zo verstandig om als eerste je netwerkdrivers te installeren, want dan heb je wel meteen verbinding met het internet, zonder dat er een firewall o.i.d. is geinstalleerd. Ik zou ervoor kiezen om (zomogelijk) de bijgewerkte drivers vóór de installatie te downloaden en op cd te zetten, en SP2 vanaf een cd te installeren.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03 12:47

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Een virusscanner installeren voor je netwerkverbinding maakt lijkt me ook geen overbodige luxe.... ik heb een keer zelf gehad dat een pc die ik vers geïnstalleerd had een nieuwe format nodig had omdat ik binnen 2 minuten na internetverbinding een shitload aan zooi binnenhad die de computer onwerkbaar sloom maakte.
Een huisgenootje van me had laatst ook zoiets.
Zoals RoComp hierboven dus al aangeeft lijkt het me verstandiger om in ieder geval SP2, drivers, antivirus en een firewall te installeren voordat je een netwerkverbinding maakt, en liefst ook de "after SP2 rollup updates (NL)" zoals die in de meuktracker voorkomen. Hier een linkje naar de engelse versie

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 00:12:
ik heb een vraag, i wel een n00b vraag maar ik ben dan ook niet egt gevorderd met dat soort dingen.
We zijn hier alleen geen n00bforum, en in onze Registratievoorwaarden en faq staat dat ook uitgelegd. Dat je er niet veel vanaf weet betekent niet dat dat niet kan veranderen. Je kan je er even in verdiepen :) Dat verwachten we ook wel van onze bezoekers.

Je kan bijvoorbeeld even de Windows Operating Systems - FAQ doornemen. Daar staat een item in over herinstalleren. Ook kan je door even rond te zoeken zat vinden. Zo zou je aan apparaatbeheer (start> uitvoeren> devmgmt.msc) een goede houvast kunnen hebben voor de lijst met apparaten die je nog moet installeren. Verder is hierover met de search zat te vinden

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.