Toon posts:

XFX GeForce 6600 GT zwart beeld...

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben nieuw hier dus wees mild ;).

Ik heb nu al een paar weken een XFX 6600 GT in mijn bezit. Hij heeft het slechts 1 keer gedaan. Ik had namelijk dit probleem:

Ik had een ATi Radeon 9200 SE voordat ik mijn nieuwe videokaart had. Eerst alle drivers gedeinstalleerd. Kaart eruit gehaald, en nieuwe erin gezet. PC geboot, XFX CDtje erin en drivers erop gezet. Reboot, nu komt het volgende. Hij wilt na het bekende Windows XP laadscherm (die nog in DOS) het inlogscherm laten zien. Bij mij viel m'n scherm in standby met de melding: "Both signals lost". Wat neerkomt op een ander scherm op "Frequency out of range."

In VGA modus gestart, andere drivers geprobeerd.
Zelfde liedje.

In totaal heb ik deze drivers gehad:
  • XFX 77.72
  • XFX 66.93
  • nVIDIA 77.77
  • Omega 1.6693
Allemaal met hetzelfde resultaat.

Ik heb toen contact opgenomen met XFXsupport. Die raden me aan een betere PSU te kopen. Ik had een 300W, nu heb ik een 420W, daar heb ik dus die 2 weken op gewacht. Nu zet ik mijn videokaart erin. Boot normaal, start in lage resolutie i.v.m. drivers. Installeer drivers van XFX 77.72, reboot. Zelfde verhaal.. Terug in VGA-modus zet ik de CD drivers erop. Zelfde verhaal.

Nu denk ik niet dat al die andere drivers een probleem zijn.

Mijn verdere specs:
ASUS A7V8X-X (Volledig geupdate, behalve BIOS geloof ik. Die zit op 10 of 13)
AMD Athlon XP 2200+ @ 1.8 GHz
XFX GeForce 6600 GT (PowerConnector: On ;) ook gebruik ik de VGA poort i.p.v. de DiVo poort. Eerder ingetrapt).
Standaard KTX monitor, heeft volgens mij geen speciale drivers nodig.
POWER 420W PSU.

Heeft iemand een idee? Ik begin lichtjes wanhopig te geraken.
:9~ O+ :? :'(

Nog 1 kleine notice: Hij heeft het een maandag avond VLEKKELOOS gedaan, 100 FPS strak in FarCry etc. Uitgezet om te gaan slapen, volgende ochtend weer gezeur. Dus ik denk niet dat de kaart kapot is.

Iemand nog ideeën?!!?!!!11one

• elbandito
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-06-2025
dit lijkt wel erg op het probleem wat ik met mn asus x800xt heb. die heeft het ook één avondje gedaan en daarnaa nooit meer. ik had een 300 watt voeding, nu een 420 watt met een aparte 12 volt lijn. nog steeds hetzelfde probleem. na installatie van de drivers springt ie op zwart of vervormt het hele beeld. drivers van meegleverde cd van asus geprobeer en de drivers van ati. zie mn topic voor mn specs en meer gegevens.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, inderdaad erg overeenkomstig.

Heb je een oplossing gevonden of lees ik nou niet goed en zeg je net dat hetzelfde probleem nog steeds hebt?! :+

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik hem nu al een schopje geef, maar ik wil graag na 3 weken wachten antwoord zodat ik hem nog m'n garantie kan gebruiken voor een nieuwe mocht hij niet goed zijn volgens jullie.

Ik wil graag nog even toevoegen: Ik heb nog geen Windows XP herinstall gedaan. Aan te raden?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2005 09:50 . Reden: Iets vergeten ^^. ]

• elbandito
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-06-2025
ik had het probleem nog steeds na aanschaf van de nieuwe voeding.
windows xp herinstall heb ik twee keer gedaan, ook zonder resultaat.
Dus toen heb ik de kaart ten einde raad maar teruggestuurd.
En nu is het wachten op een nieuwe.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb hem net in de computer van m'n moeder geprobeerd en daar werkt die als een trein. Heb em maar laten zitten zodat ze eindelijk wat vloeiender Sims 2 kunnen spelen.

Het probleem zit dus in mijn computer.

Iemand die gewoon suggesties wilt roepen? Ik ben echt wanhopig hem nu aan de praat te krijgen nu ik gezien heb wat die kan :(.

FarCry 100 FPS strak @ 1024*764 High detail :9~ :'(

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb ook een XFX Geforce 6600 GT (AGP!).

Heeeeeel af en toe, dus eenmaal in de zoveel weken, boot Windows in veilige modus en moet ik mn drivers (van cd of Internet) opnieuw installeren. Daarna draait t ding weer vlekkeloos...vreemd?

Verwijderd

Heb je ook al weleens met de instellingen in het bios gespeeld, zoals agp fastwrite en agp op 4x gezet.
Ik zeg niet dat dit gaat werken maar je kan het altiijd proberen.
een suggestie zeg maar.
Maar het lijkt me toch onwaarschijnlijk dat het gaat werken maar ik zou toch alles een keer nalopen

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2005 11:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zoiets was me ook verteld. Ik ga wel wat proberen en daarna me bios instellingen over nemen op papier.

Ik vermoedt overigens dat het een Windows instelling die fout is, aangezien hij het in DOS normaal doet. Hij start normaal op enzo heb ik het idee.

Iemand enig idee waar ik eens naar moet kijken?

M.v.g. JeetK

Verwijderd

Dat hij het in dos doet kan ook betekenen dat het toch een driver probleem is
Als je alle instelling in het bios heb nagelopen en kloppen.
Zou ik toch overwegen om een reinstall van windows te doen

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2005 16:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oké.

Ik gaat nu aan bios-kloten en daarna backuppen.

Iemand anders nog een plaats waar ik effe moeten kijken voor bepaalde instellingen?

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

probeer eens met een merk PSU :)

en heb je toevallig een SoundBlaster Audiogy 2?

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Topicstarter
Nope,

hij staat niet bij m'n specs geloof ik he ;)

Maar de 300W merkloze voeding beneden kan hem ook normaal draaien hoor dus daar maak ik me niet druk om.

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 18:29:
Nope,

hij staat niet bij m'n specs geloof ik he ;)

Maar de 300W merkloze voeding beneden kan hem ook normaal draaien hoor dus daar maak ik me niet druk om.
het kon zijn dat je die niet gemeld hebt maar de Creative drivers willen nog wel eens conflicteren met die van GPU's

uhm had hij daar dan geen zwarten strepen ;) neem aan van wel... probeer nu maar eens ergens een merk voeding te lenen, omdat een 300Watt merkloos hem draaid (met zwarte strepen) en je nu een 420Watt hebt hoeft dat nog niet te zeggen dat hij nu niet tegen problemen met de voeding aan loopt (stel de 300Watter leverd echt 300 watt en de 420Wat is alleen het top vermogen van de ander is de 300Watter waarschijnlijk nog sterker ook...)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen problemen gezien met zwarte strepen ofzo :S.

In ieder geval, ik denk niet dat het het probleem hem in de voeding zit, want deze geeft ook constante spanningen.

In ieder geval, ik ben er bijna van overtuigt dat het een driver of in ieder geval een software probleem is.

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 19:14:
Ik heb geen problemen gezien met zwarte strepen ofzo :S.

In ieder geval, ik denk niet dat het het probleem hem in de voeding zit, want deze geeft ook constante spanningen.

In ieder geval, ik ben er bijna van overtuigt dat het een driver of in ieder geval een software probleem is.
in de war met wat anders :X

goed Back on topic
kom je ook niet in windows in veilige modus?
zo ja deinstalleer de drivers want je hebt de XFX drivers geprobeerd, probeer eens Whql drivers van Nvidia zelf te installeren (verschillende versies bijv. uit de 6X.XX serie uit de 7X.XX serie en desnoods een beta uit de 8X.XX serie)

Verwijderd

draai eens een programma als driver cleaner, misschien dat er nog restjes van de ATI zijn blijven hangen. 30 drivers door elkaar installeren is niet echt zo fijn.

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:34
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 21:30:
draai eens een programma als driver cleaner, misschien dat er nog restjes van de ATI zijn blijven hangen. 30 drivers door elkaar installeren is niet echt zo fijn.
Ik sluit me hier helemaal bij aan, ik lees het wel vaker dat drivers van nvidia en ati elkaar erg in de weg zitten. Het gewoon verwijderen van drivers is denk ik niet genoeg. gebruik eens zo'n driver cleaner, die is vast wel te vinden in meuktracker hier op tweakers.

hier een link naar een driver cleaner.
http://tweakers.net/meuktracker/9739

[ Voor 9% gewijzigd door JappieR op 21-09-2005 21:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik was al op zoek naar die dingen.

Ik gaat ze vanmiddag proberen :D. Zit nu op school.

Ik vermoedt ook dat er nog wat restjes van ATi opzitten. Maar waarom doet me reserve nVidia GeForce 4 Ti het wel dan..?

Heeft ook drivers nodig.
Pagina: 1