ik heb van @home 3 ip's gekregen. 2 daarvan zitten in hetzelfde subnet, maar eentje in een ander subnet. Ik heb na mn @home modem een hub met daarachter 2 pc's en een xbox, die dus allemaal een eigen internet-ip hebben, en dit werkt prima. Het enige probleem is dat traffic van het 'andere' ip adres naar een van de 2 andere pc's maximaal met 80kb/s gaat (mijn @home upload snelheid). Het verkeer tussen de 2 computers in hetzelfde subnet gaat wel gewoon 100mbit.
Is er een manier hoe ik kan zorgen dat de hub snapt dat het verkeer van de ene pc naar de andere gewoon direct via de hub kan, en niet via het @home modem hoeft? Als het niet lukt ga ik deze week de hele shit maar vervangen door een router, maar ideaal zou natuurlijk zijn als ik het zo aan de praat krijgt...
Is er een manier hoe ik kan zorgen dat de hub snapt dat het verkeer van de ene pc naar de andere gewoon direct via de hub kan, en niet via het @home modem hoeft? Als het niet lukt ga ik deze week de hele shit maar vervangen door een router, maar ideaal zou natuurlijk zijn als ik het zo aan de praat krijgt...