Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Verwijderd
Als je echt niet te duur wil, zou je eens naar auto-luidsprekers kunnen kijken, of, beter gezegd, bootluidsprekers. Praktisch elke fabrikant heeft ze wel. Kastje er omheen spijkeren en je hebt redelijke outdoor audio die betaalbaar is.
Dan kan je namelijk toch net zo goed simpele speakertjes halen en aan een beugel bevestigen die je makkelijk los kan maken... zoals bij complete units van autospeakers vroeger kon...
Zover ik mij kan herinneren klonken ze voor dat soort dingen niet verkeerd.
Zit er weer aan te denken om dat soort dingen aan te schaffen als ik ze ergens aan kan komen en de prijs niet verkeerd is.
Dus bij deze als je ze ergens tegen komt........
Een "kastje timmeren" is niet zomaar even gedaan. Die dingen moeten tegen dauw, vocht, zon, vries en nog veel meer kunnen. DIY lijkt me niet zo maar even de snelle oplossing hier.
En ze blijven heel het jaar door buiten hangen. Ook 's winters is het leuk om 's avonds buiten te zitten met wat kaarsen en naar de sterren te zien. Dus, geen speakers die er eventjes rap af en weer op hangen, liefst.
En die rotsluidsprekers bedoel ik dus met 'tuin'luidsprekers. Die vind je veel makkelijker maar ze zijn wel zo lelijk als de nacht, vind ik persoonlijk.
[ Voor 14% gewijzigd door TomSwinnen op 20-09-2005 22:10 ]
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Die ik gezien heb leken veelop de stenen rond mijn vijver dus daar vallen ze minder op. Tja smaken verschillen nietwaarTomSwinnen schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 22:09:
En die rotsluidsprekers bedoel ik dus met 'tuin'luidsprekers. Die vind je veel makkelijker maar ze zijn wel zo lelijk als de nacht, vind ik persoonlijk.
Ik ben ook weer aan het zoeken gegaan maar kan ze (nog) niet vinden, maar ik heb geduld
[ Voor 6% gewijzigd door Ad de Jong op 20-09-2005 22:23 ]
Dat ziet er al beter uit, qua DIY dan. Die breedbandluidsprekers zijn helemaal waterdicht. Daar valt wellicht een leuk klein kastje rond te bouwen.
Toch nog liever geen DIY/inbouw indien mogelijk, dus keep those possibilities coming. Als er niks anders opzit voor mijn budget, zal ik maar voor de DIY gaan dan
Verwijderd
Nou mij zeker wel, zeker ook gezien het budget.TomSwinnen schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 22:09:
Een "kastje timmeren" is niet zomaar even gedaan. Die dingen moeten tegen dauw, vocht, zon, vries en nog veel meer kunnen. DIY lijkt me niet zo maar even de snelle oplossing hier.
Zo heel veel werk hoeft het niet te zijn hoor. Kies een formaat. Laat je bouwmarkt MDF plankjes op maat zagen. Als je mooi wilt, schuur of frees je de hoekjes rond. Dan in de grondverf en uiteindelijk een goede buitenverf erover.
4 van die kastjes heb je in een uurtje of 2~3 in elkaar gezet en geschilderd. Bootspeakers er in, en je hebt precies wat je wilt.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 22:27 ]
Verwijderd

MDF is een prima keuze. Elke houtsoort kan, mits je het goed verft met de juiste verf. Gewoon triplex kan ook.
Het formaat is afhankelijk van de drivers, maar gezien je toepassing niet echt gruwelijk belangrijk.
In dit geval heb je geluk, want alle gegevens staan er bij. Dan kun je het formaat van het kastje berekenen met de tools daarvoor. Als je zoekt op DIY in AV, kom je die programma's wel tegen. Het zou zelfs wel eens in de FAQ kunnen staan, not sure.
Voor alle duidelijkheid.. het is niet zo dat ik de naam van de applicatie niet zeg om je te jennen, ik weet het gewoon uit m'n hoofd niet. Nu ik dit type schiet het woord 'winISD' door m'n hoofd, maar niet zeker of dat iets is.
[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 22:33 ]
[ Voor 10% gewijzigd door voodooless op 20-09-2005 22:34 ]
Verwijderd
Ik geloof zo'n €150 per paar bij de Conrad. Maar als je goed zoekt zijn ze voor nog wel minder te krijgen.
-edit-
Er is zelfs nog een bijpassende Sub die uit dezelfde materialen opgetrokken is.
-edit2-
Deze speakers worden overigens ook door de Efteling en een aantal andere parken gebruikt.
[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 23:20 ]
DIY met die Visaton begint steeds aantrekkelijker te worden. Toch eens goed over nadenken.
[ Voor 23% gewijzigd door TomSwinnen op 20-09-2005 23:51 ]
Naar mijn weten heeft de Control geen isolatie om de draden naar de spoel toe. Dit is wel een belangrijk punt. Bij ons in de winkel hebben we zat buiten-/badkamer speakers. Van 6x9'' coaxiale modellen tot 10 inch subsTomSwinnen schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 23:46:
De JBL Control zat al in mijn achterhoofd, ja, die was ik vergeten te melden. Het is alleen zo rotmoeilijk hem hier in België te vinden.
DIY met die Visaton begint steeds aantrekkelijker te worden. Toch eens goed over nadenken.
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
lolZoiets als Dit misschien? Goede boxen voor zowel binnen als buiten. Grotendeels uit kunststof.
Ik geloof zo'n €150 per paar bij de Conrad
AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2
Verwijderd
Wise enough to play the fool