[XP] Deamon gedeïnstalleerd, maar schijf blijft staan

Pagina: 1
Acties:

• Sefrijn
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-03 23:08
Hoi,

Ik heb ongeveer een week geleden daemon tools v3.47 geïnstalleerd. Dit ging allemaal goed, tot ik vanmiddag daemon wou opstarten, en hij de volgende foutmelding gaf:
"virtual SCSI driver not detected"

Ik heb toen gezocht op google, met die foutmelding, en ik las op dit forum dat ik deze driver moet downloaden en installeren. Ik heb dit niet gedaan, omdat ik me afvraag hoe daemon het nu niet meer kan doen, terwijl hij het eerst wel heeft gedaan.

Toen heb ik daemon gedeïnstalleerd, en hier bij kreeg ik al een foutmelding, die ik helaas niet meer weet. Toen ik hem opnieuw wou installeren kreeg ik de volgende foutmelding:
"Some driver has invalid name or conflicts with other file or service in system. Please choose
other driver names or make sure you have rebooted after removal of software using names."

En nu heb ik een virtuele schijf die ik dus niet kan gebruiken ofzo, en daemon tools die ik niet kan installeren. Kan ik op de een of andere manier òf daemon weer installeren òf die schijf verwijderen.

Of moet ik iets totaal anders doen?

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-08 13:17

L0g0ff

omg

Begin maar eens om de driver uit je device manager te halen. Mocht deze niet weergegeven worden voer dan de volgende stappen uit:

1. Right-click on My Computer
2. Select Properties from the context menu
3. Click Advanced tab
4. Click Environment Variables
5. Click New
6. In the variable name put devmgr_show_nonpresent_devices
7. In the variable value put 1
8. Click OK 3 times

Herstart de pc en open je device manager. Je zult zien dat de cdrom speler nu wel kunt verwijderen. Je kunt tijdens de installatie van de deamon tools ook zelf een scsi bus naam opgeven. Je zou nog kunnen proberen deze naam te wijzigen. Maar das meer een workarround dan een oplossing.

Suc6

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• Sefrijn
Hey, allereerst bedankt voor de snelle reactie.
Ik heb bij device manager geklikt op installatie ongedaan maken, en zolang ik de computer niet restart, blijft de schijf weg. Maar als ik hem restart, komt de schijf gewoon weer terug. Hij zegt in verkenner dan eerst "lokaal station", en dan verandert hij in DVD-station (J:), alsof hij hem weer gaat zoeken ofzo. Ik heb ook die stappen uitgevoerd. Ik heb het meerder malen geprobeerd, maar er gebeurt steeds hetzelfde.

• L0g0ff

L0g0ff

omg

Vreemd dan is het toch nog niet helemaal van het systeem af.

Misschien moet je je msconfig even nalopen of deamon tools niet toevallig gestart word.

Verder moet je zowel bij dvd/rom drives de generic stealth dvd scsi cdrom device verwijderen als bij scsi and raid controllers de st3wolf scsi controller.

Het zou goed kunnen dat de een de ander weer automatisch installeerd.

Mocht dit nog niet gaan vraag van deze 2 dan de eigenschappen & driver details op en verwijder de bestanden met de hand.

Welkom in de wondere wereld van Bill Gates :P

• Sefrijn
Ik heb even rondgekeken, en ik heb geen st3wolf scsi controller, maar een D347PRT en VAX347S, en verder niks. En daemon start niet meer op.

Ik heb even gekeken naar scsi controllers in google, en D347PRT is volgens mij van Daemon, en VAX347S van Alcohol. Ik ga zo even proberen of het lukt als ik deze ook weghaal, samen met de dvd drive.

• Sefrijn
Ok, ik heb nu de drive weg (dat is opzich mooi :) ), maar nu kan ik daemon nog steeds niet installeren. Ik heb de drive trouwens weg kunnen krijgen mbv deze instructies.

Hij geeft bij het installeren nu nog steeds de foutmelding:
"Some driver has invalid name or conflicts with other file or service in system. Please choose other driver names or make sure you have rebooted after removal of software using names."

Ik heb alles gedaan wat op die pagina stond, dus in principe zou daemon weg moeten zijn, en zou ik hem moeten kunnen herinstalleren met dezelfde driver names. |:(

Verwijderd

Waar blijft verdorie versie 4 nou is :P

• L0g0ff

L0g0ff

omg

Sefrijn schreef op woensdag 21 september 2005 @ 15:52:
Ok, ik heb nu de drive weg (dat is opzich mooi :) ), maar nu kan ik daemon nog steeds niet installeren. Ik heb de drive trouwens weg kunnen krijgen mbv deze instructies.

Hij geeft bij het installeren nu nog steeds de foutmelding:
"Some driver has invalid name or conflicts with other file or service in system. Please choose other driver names or make sure you have rebooted after removal of software using names."
Kun je geen andere driver opgeven tijdens de installatie of kom je daar nog niet eens?
Ik heb alles gedaan wat op die pagina stond, dus in principe zou daemon weg moeten zijn, en zou ik hem moeten kunnen herinstalleren met dezelfde driver names. |:(
Heb je al een oudere of nieuwere versie van mdeamon geprobeerd?

• Sefrijn
Eh, dit is echt heeeel vaag; Ik installeerde daemon 3.46, en hierbij ging alles goed. Ik reboot de pc, en daemon start vanzelf, en goed op. Ik probeer een image te laden, en het laden gaat goed, maar als ik deze virtuele schijf opstart, krijg ik de volgende foutmelding: "A required security module can not be activated. This program can not be executed". 8)7

Het vage vind ik dat eerst, toen daemon het nog deed, ik deze melding nooit heb gehad en ik kon de virtuele schijf gewoon goed gebruiken en opstarten. En wat ik helemaal raar vind, is dat ik bijna geen wijzigingen aan mijn computer heb gemaakt, toen daemon ermee stopte. Het enige wat ik heb gedaan is Mapple geïnstalleerd.
Kun je geen andere driver opgeven tijdens de installatie of kom je daar nog niet eens?
Ik kan wel een andere driver naam opgeven, maar daar heb ik in principe niet zo veel aan, want alles zou volgens die instructies weg moeten zijn.

• Sefrijn
Nog even een toevoeging, soms als ik de pc start, krijg ik een foutmelding van Daemon: "dll error c:\windows\daemon.dll", en dan start daemon niet automatisch op.
En als ik het dan, als de pc is opgestart, nog n keer probeer doet ie t wel.

(Eh, ik kom er nu pas achter dat ik daemon verkeerd gespeld heb in de topic titel :D )

edit: Aha, dat ik een fout melding kreeg in daemon tools lag aan de image file. Hoe dat opstarten komt weet ik nog niet

edit 2 Doorbraak! Ik heb daemon 3.46 gedeïnstalleerd, en toen kwam ik erachter dat de driverbestanden van versie 3.47 nog op mijn schijf stonden (dom dom dom). Die had ik niet hand matig weggehaald. Ik had ze alleen via device manager weggehaald, en daar stonden ze wel niet meer tussen, maar ze stonden nog wel in mijn windows map!

En toen kon ik daemon 3.47 weer gewoon installeren. En volgens mij doet hij het nu weer goed.

OhMyGod, bedankt voor de hulp _/-\o_

[ Voor 54% gewijzigd door Sefrijn op 22-09-2005 13:55 ]

• L0g0ff

L0g0ff

omg

Ik ben blij voor je dat het gelukt is :*)

Pagina: 1