3com officeconnect geeft geen verbinding.

Pagina: 1
Acties:

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Ik heb als vervanging van 2 Svec switches een tweetal 3coms officeconnects gekocht (OfficeConnect switch 8 3C16794).
Het probleem is echter dat vrijwel geen pcs die eraan hangen goed werken. De 3com ligt boven en zit via een Asus WL500G aangesloten op een Copperjet 816-2P ADSL router. Aan de 3com switch hangen nu 4 pcs (1x onboard intel 10/00 pro, 2x 3com 3C905B en 1x intel 10/100 pro (los kaartje)). Het probleem is echter dat maar de helft van de systemen een werkende verbinding heeft.
1 met de intel kaart en 1 met de 3com. De andere 2 geven wel aan dat ze een verbinding hebben (ik krijg geen rood kruisje te zien bij mijn netwerk icons) en de lampjes branden ook op de switch.

Maar totaal geen verbinding op deze systemen. De netwerkkaarten zijn prima, want met een 3com officeconnect hub (die ik tijdelijk had omdat mijn svecs getoast waren door de bliksem).

Het vervangen van de kabels heeft niet geholpen, in de 3com knowledge base kan ik totaal niets vinden met dit probleem.

Ik heb momenteel de 3com hub er maar weer tussen gehangen, gezien dat prima werkt.

Iemand een idee of zo'n switch simpelweg incompatible kan zijn met een aantal netwerkkaarten? Ik zou niet weten wat ik er verder nog mee zou kunnen doen... iemand suggesties?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ja dat kan geloof ik, heb het een tijdje geleden in een of ander blad gelezen dat dat kon.
Heb helaas het blad niet meer, dus kan het niet meer opzoeken.

In ieder geval, met de ene kaart werkte het dan wel, en met de andere niet.

[ Voor 22% gewijzigd door RoD op 20-09-2005 21:18 ]

Verwijderd

Wat bedoel je met 'geen werkende verbinding' (ook pingen lukt niet?)?
Werkt de switch wel goed als er maar 1 pc op zit aangesloten, ipv 4 pc's?

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:52
Heb je kabels gecheckt? Het lijkt me heel erg een kabel probleem

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 21:16:
Wat bedoel je met 'geen werkende verbinding' (ook pingen lukt niet?)?
Werkt de switch wel goed als er maar 1 pc op zit aangesloten, ipv 4 pc's?
pingen lukt niet, verbinding leggen naar andere pc lukt niet (ik kan geen share benaderen in het netwerk).
De switch werkt in geen geval naar behoren, maar dat doen ze beide (ik heb er 2, maar die omwisselen maakt neits uit).
timcooijmans schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 21:22:
Heb je kabels gecheckt? Het lijkt me heel erg een kabel probleem
dat is het dus niet...
Het vervangen van de kabels heeft niet geholpen,
daarbij werkt het met de hub (ook een 3com) die er nu hangt het wel prima werkt.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Hoe ver kom je met pingen, heb je alles op vast IP?

Meer info graag !

Post anders ff de ipconfig /all van alle pc's

[ Voor 26% gewijzigd door Fairy op 20-09-2005 21:35 ]

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:52
Al een reboot gedaan ivm met mac adressen? Al de netwerk kaarten even niet op auto sensing maar op 100mbits locken?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
timcooijmans schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 21:40:
Al een reboot gedaan ivm met mac adressen? Al de netwerk kaarten even niet op auto sensing maar op 100mbits locken?
netwerkkaarten staan op autosensing (ga ik ze ook niet vanaf halen, gezien het probleem in de switches ligt, want ze doen beide hetzelfde).
daarbij si het gewoon niet handig om dat iedere keer weer te moeten aanpassen (ik heb nogal wat veel systemen, die ook regelmatig geherinstalleerd worden).

Ik heb de winkel inmiddels een emailtje gestuurd, als het aan mij ligt gaan die dingen gewoon terug naar de shop gezien ze niet voldoen wat je kunt verwachten van een switch.

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Terw_Dan schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 21:10:
Ik heb als vervanging van 2 Svec switches een tweetal 3coms officeconnects gekocht (OfficeConnect switch 8 3C16794).
Het probleem is echter dat vrijwel geen pcs die eraan hangen goed werken. De 3com ligt boven en zit via een Asus WL500G aangesloten op een Copperjet 816-2P ADSL router. Aan de 3com switch hangen nu 4 pcs (1x onboard intel 10/00 pro, 2x 3com 3C905B en 1x intel 10/100 pro (los kaartje)). Het probleem is echter dat maar de helft van de systemen een werkende verbinding heeft.
1 met de intel kaart en 1 met de 3com. De andere 2 geven wel aan dat ze een verbinding hebben (ik krijg geen rood kruisje te zien bij mijn netwerk icons) en de lampjes branden ook op de switch.

Maar totaal geen verbinding op deze systemen. De netwerkkaarten zijn prima, want met een 3com officeconnect hub (die ik tijdelijk had omdat mijn svecs getoast waren door de bliksem).

Het vervangen van de kabels heeft niet geholpen, in de 3com knowledge base kan ik totaal niets vinden met dit probleem.

Ik heb momenteel de 3com hub er maar weer tussen gehangen, gezien dat prima werkt.

Iemand een idee of zo'n switch simpelweg incompatible kan zijn met een aantal netwerkkaarten? Ik zou niet weten wat ik er verder nog mee zou kunnen doen... iemand suggesties?
Ik kan je garanderen dat de Intel pro10/100 en de intel pro1000 met de 3com switch werken, 'k heb ze zelf ook (denk aan de reclame van die kerel van het tempoteam die een toiletbril wil verkopen)
De 3com 3c905 B en C heb ik ook en werken ook perfect. Is je switch niet kapot oid?

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
jealma schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 22:42:
[...]

Ik kan je garanderen dat de Intel pro10/100 en de intel pro1000 met de 3com switch werken, 'k heb ze zelf ook (denk aan de reclame van die kerel van het tempoteam die een toiletbril wil verkopen)
De 3com 3c905 B en C heb ik ook en werken ook perfect. Is je switch niet kapot oid?
dat zou betekenen dat beide switches defect zouden moeten zijn. Dat lijkt me eerlijk gezegd erg onwaarschijnlijk. Omdat ze beide precies dezelfde problemen geven verwacht ik niet dat het een exemplarisch probleem is.

Verwijderd

Heb je het ook al geprobeerd met 2 pc's en zonder de aansluiting van de WL500G?

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 22:07

mvds

Totally awesome!

Je hebt toch niet heel toevallig op beide routers de DHCP server aanstaan?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
obsidian schreef op woensdag 21 september 2005 @ 09:38:
Je hebt toch niet heel toevallig op beide routers de DHCP server aanstaan?
Nee, de WL500G staat op APmodus (dus switch + AP). de copperjet fungeert als DHCP server.
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 09:32:
Heb je het ook al geprobeerd met 2 pc's en zonder de aansluiting van de WL500G?
ik heb die WL500G al eens losgegooid, maar wel met meerdere pcs eraan (zal straks eens kijken wat hij met 2 pcs doet en verder niet).

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 22:07

mvds

Totally awesome!

Switch op switch zou geen enkel probleem mogen opleveren.

Doe eens het volgende...

Start de PC's gewoon op, doe een "ipconfig /renew" en kijk eens of ze allemaal netjes een nieuw adres krijgen van de DHCP server. Zo ja, dan is de route naar de DHCP server in elk geval oke. Lukt dat niet, dan kan je kijken welke wel, en welke niet een nieuw adres krijgen.

Heb je misschien een tekeningetje van hoe het nu is aangesloten?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Het is inmiddels opgelost.
Wat bleek, een stuk of 4 netwerkkaarten waren brak, die wilde het enkel nog op 10Mbit doen en neit op 100Mbit (ongeacht instellingen, OS etc). De tijdelijke hub was 10Mbit en daar werkte het dus wel op.
Gevolg was ook dat de rest van het netwerk zo traag als dikke stront was (40Kb download op een 2Mb verbinding is niet geweldig).
Na alle netwerkkaarten vervangen te hebben en de Asus er tussenuit gegooit te hebben lijkt het prima te werken :)

blijft wel kut natuurlijk, zeker als die nics onboard zitten :X

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Terw_Dan schreef op maandag 26 september 2005 @ 12:43:
Het is inmiddels opgelost.
Wat bleek, een stuk of 4 netwerkkaarten waren brak, die wilde het enkel nog op 10Mbit doen en neit op 100Mbit (ongeacht instellingen, OS etc). De tijdelijke hub was 10Mbit en daar werkte het dus wel op.
Gevolg was ook dat de rest van het netwerk zo traag als dikke stront was (40Kb download op een 2Mb verbinding is niet geweldig).
Na alle netwerkkaarten vervangen te hebben en de Asus er tussenuit gegooit te hebben lijkt het prima te werken :)

blijft wel kut natuurlijk, zeker als die nics onboard zitten :X
4 kaarten brak??? Ligt het niet aan de driver ??

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Fairy schreef op maandag 26 september 2005 @ 12:50:
[...]

Hij heeft natuurlijk blikseminslag gehad :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Fairy schreef op maandag 26 september 2005 @ 12:50:
[...]

Nee, die dingen moeten een klap hebben gekregen door de blikseminslag.
Ik had een stapeltje van dezelfde 3coms en zelfde intels liggen, dus de pc waar een dooie 3com in zat een werkende ingezet, verder zelfde drviers en instellingen en dat ding werkt nu prima op 100Mbit. (het zijn dus allen kaarten in verschillende systemen geweest).
Pagina: 1