Misschien een beetje vreemde omschrijving, maar ik zal mijn best doen om mijn probleem uit te leggen.
Ik heb dus een lijst (<ul>) met daarin allemaal namen van artiesten en titels van nummers.
Nu kunnen er dus meerdere nummers van 1 artiest onder elkaar staan.
Mijn bedoeling is nu om d.m.v. javascript alle artiestennamen in een dropdownlijst te plaatsen, alleen wil ik iedere artiest maar 1 keer in de dropdown hebben.
Dus stel ik heb de volgende lijst:
En nu wil ik dus het volgende dropdown-menu krijgen:
Nu heb ik momenteel de volgende manier om de artiesten en de titels te scheiden, maar als ik nu alle artiesten als option zet krijg ik 1 x 213, 5 x 2Pac, 1 x Beanie Sigel en 3 x Big L
De lijst met artiesten wordt niet uit een MySQL database opgehaald, dus een SELECT DISTINCT() gaat niet werken, maar ik zoek wel hetzelfde principe..
Wie kan mij helpen?
Ik heb dus een lijst (<ul>) met daarin allemaal namen van artiesten en titels van nummers.
Nu kunnen er dus meerdere nummers van 1 artiest onder elkaar staan.
Mijn bedoeling is nu om d.m.v. javascript alle artiestennamen in een dropdownlijst te plaatsen, alleen wil ik iedere artiest maar 1 keer in de dropdown hebben.
Dus stel ik heb de volgende lijst:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <ul id="musicList"> <li>213 - Groupie Luv</li> <li>2Pac - 2 of Amerikaz Most Wanted</li> <li>2Pac - Dear Mama</li> <li>2Pac - Fuck Dre (Dr Dre Diss)</li> <li>2Pac - Hail Mary</li> <li>2Pac - I Ain't Mad At Cha</li> <li>Beanie Sigel - The Empire Strikes Back (Jadakiss Diss)</li> <li>Big L - '98 Freestyle</li> <li>Big L - Back 2 Back (feat Jay-Z)</li> <li>Big L - C.O.C. Style (1:53)</li> </ul> |
En nu wil ik dus het volgende dropdown-menu krijgen:
HTML:
1
2
3
4
5
6
| <select size="1"> <option value="213">213</option> <option value="2Pac">2Pac</option> <option value="Beanie Sigel">Beanie Sigel</option> <option value="Big L">Big L</option> </option> |
Nu heb ik momenteel de volgende manier om de artiesten en de titels te scheiden, maar als ik nu alle artiesten als option zet krijg ik 1 x 213, 5 x 2Pac, 1 x Beanie Sigel en 3 x Big L
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| var handleListClick = function() { var li = document.getElementsByTagName("li"), t, str; for(i=0;i<li.length;i++) { t = li[i].firstChild.nodeValue; str = t.split(" - "); // str[0] heeft nu de artiest, maar hoe ga ik deze 1 keer in de dropdown lijst krijgen? } } |
De lijst met artiesten wordt niet uit een MySQL database opgehaald, dus een SELECT DISTINCT() gaat niet werken, maar ik zoek wel hetzelfde principe..
Wie kan mij helpen?