Toon posts:

Geen Home en End via extern keyboard?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een geruime tijd een Logitech keyboardje (zo'n micro-x whatever ding) aan mijn iBook hangen als ik thuis aan het werk ben. (iBook op iCurve, etc.) Alleen is het me nooit gelukt om de Home en End knoppen werkend te krijgen. En dat is best wel irritant :)

Herkend iemand dit? Of weet iemand hoe ik dit kan fixen?

Ik heb zelf al even rond gekeken bij instellingen etc, maar bij die keyboards instellingen krijg je ook alleen maar zo'n irritante wizard :s

Verwijderd

Op het mac-toetsenbord zit geen home en end, dat zou er mee te maken kunnen hebben (8>
Het werkt met 'Ctrl' en je pijltjestoetsen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 21:39:
Op het mac-toetsenbord zit geen home en end, dat zou er mee te maken kunnen hebben (8>
Hmm, "less is more" werkt goed in design, maar de productiviteit leidt er wel onder :(

Het is overigens blijkbaar Command (appeltje) + pijltjes links en rechts. Weten we dat ook weer :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 21:42 ]

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:35
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 21:39:
Jawel hoor. Alleen worden ze aangeduidt met een schuin pijltje omhoog/omlaag.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:54
Home = [ Apple ] [ links ]
End = [ Apple ] [ rechts ]

@Wanapuf:
Nee, wat jij beschrijft wordt in Windows gedaan met [ ctrl ][ home ] en [ ctrl ][ end ], dus "begin pagina" en "einde pagina".

[ Voor 57% gewijzigd door Liegebeest op 20-09-2005 21:45 ]

Liege, liege, liegebeest!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 21:42:
[...]

Hmm, "less is more" werkt goed in design, maar de productiviteit leidt er wel onder :(

Het is overigens blijkbaar Command (appeltje) + pijltjes links en rechts. Weten we dat ook weer :)
Bij mij (zelfde opstelling, geen logitech ultra-X maar een Apple Keyboard) met 'Ctrl' en inderdaad ook met Command. Dan zou 'Ctrl' het toch ook bij jou moeten werken, anders is er wel een verschil in aansturing en dan zou het zomaar kunnen dat home en ctrl wel ingesteld kunnen worden?
Wannapuf schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 21:43:
[...]

Jawel hoor. Alleen worden ze aangeduidt met een schuin pijltje omhoog/omlaag.
Die werkt bijvoorbeeld niet als je op GoT reacties typt. Is inderdaad begin en einde pagina.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 21:47 ]

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:02

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Met DoubleCommand kun je, onder andere, windows-achtige home en end toetsen op je Apple krijgen. En je kunt er de Option en Command toetsen mee omdraaien, iets wat ook handig is met toetsenborden voor Windows omdat Alt en de Windows-toets daar andersom zitten.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Overigens staan dit soort hotkeys gewoon in Mac OS X Help beschreven. Ik vind het persoonlijk logischer om "Home" en "End" voor "Het begin van het document" en "Het einde van het document" te gebruiken, omdat deze knoppen naast "Page up" en "Page down" zitten.

Als ik met de pijltjestoetsen aan het navigeren ben, zijn de home en end toets ver genoeg weg om mijn hand op te moeten tillen. Command-links en rechts voor "Begin of line" en "End of line" vind ik dan fijner, omdat dat alleen een extra modifier key gebruikt :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Pagina: 1