Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

5 pins relais aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik weet dat er al veel topics over zijn maar kan het niet vinden en kom er ook nog niet uit..
Ik heb een 12v relais 5 pins die ik wil aansluiten op een ic 2803 deze is aangesloten op de paralelle poort. de 2803 zorgt ervoor dat ik het relais met 12 v kan schakelen doormiddel van de computer voeding...

Het relais ziet er van onderen als volgt uit. die streepjes zijn de pinnetjes je moet er dan nog een rechthoek om heen denken... Hoop dat iemand me kan helpen :> bedankt

--- ---
---
--- ---

• _Jeffrey_
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Even een multimeter erbij, en je weet hoe het zit :)
Er zal een wisselcontact in zitten (3 contacten), en 2 contacten voor de spoel. Als de 2 van de spoel te pakken hebt je zal een weerstandswaarde meten die hoger is dan nul Ohm, en lager dan oneindig.

[ Voor 3% gewijzigd door _Jeffrey_ op 20-09-2005 20:43 ]

Verwijderd

Mijn leraar zei altijd: " Meten is Weten "

Zoals hierboven al wordt gezegt zal er waarschijnlijk een A1 en een A2 zijn waarmee het relais kan worden bekrachtigd. En een wisselcontact zodat je een maak-, verbreek- en wissel contact hebt.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Multimeter erbij en je weet het inderdaad. Je kan als je lui bent ook nog proberen het serienummer in Google te stoppen, maar met een multimeter weet je het in ieder geval.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Dit topic is gesloten.