Waar APS inscannen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.665 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Hebben jullie ervaring met het laten inscannen van APS films? Ik heb 8 rolletjes met in totaal 260 foto's. Waar kan ik dat het beste laten doen?

Eekhof verhuurt scanners, maar dat vind ik toch vrij prijzig. Maar wat ik kon vinden aan scanservices hadden ofwel een lage resolutie of vroegen toch nog 0.35 euro per foto (blijfinbeeld.nl). En vaak komt het toch wat amateuristisch over, ik vermoed dat iemand gewoon een scanner heeft gekocht en weer uit de kosten wil komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksmedts
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
Denk dat je dat het best bij de fotograaf kan laten doen...
Een collega van mij had zijn aps foto's bij het kruidvat laten afdrukken en laten digitaliseren maar dat was echt waardeloze kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:53
Als je later nog eens wat wil scannen kan je altijd overwegen om zelf een scanner tekopen.

Hail to the king baby!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 12:44

BaRF

bijna kerst

Ik werk zelf in een fotolab bij een (echte :P) fotowinkel. Bij ons kun je aps bijvoorbeeld op 'standaard' kwaliteit scannen voor 5 euro per rolletje en 7,95 voor een hogere resolutie, dat komt neer op iets van 3 megapixel. :) ik denk dat dat wel gemiddelde prijzen zijn hoor, dingen als kruitvat enzo kunnen het ook wel maar is meestal toch echt mindere kwaliteit!

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
In plaats van een nieuw topic te maken, leek het mij gepaster om deze even een schop te geven. (bijna 3 jaar later)

Net als de TS heb ik hier nog een aantal (15) APS rolletjes liggen die ik graag op goede kwaliteit gescanned wil hebben. Zoeken met Google leverde mij niet zoveel op. De paar hits die ik kon vinden gaven mij net als de TS de indruk dat het gaat om 'huisscanners' die hun investering willen terug verdienen ( ? )
Heeft iemand nog een goede tip waar ze (met drum scanner?) goede APS scan's kunnen maken zodat ik deze kostbare foto's over 20jaar nog steeds mooi zou kunnen afdrukken ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47828

Ik heb ooit een Canon FS4000US dia/negatief scanner gehad, hierbij zat een losse module om APS films te kunnen scannen. Deze scanner had een resolutie van 4000dpi.

Gebruik als software Vuescan van Hamrick en je krijgt goede kwaliteit scans.

Deze scanners zijn wellicht 2e hands te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 09:10

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Heeft de (boven)gemiddelde fotowinkel geen mogelijkheden? We zijn inmiddels een aantal jaar verder. Die doen steeds vaker analoog -> digitaal conversies (VHS -> DVD etc.). Wellicht ook inscannen van dia's/negatieven.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:36
Goede scanner huren als een Nikon Coolscan 5, er zijn er een paar die het voor rond de 30 euro per dag doen. APS is een bedenkelijk klein formaat voor film, daar wil je alleen de allerbeste scanner op hebben.

Wellicht heb je 2 dagen nodig voor 15 rollen, die scanners zijn NIET SNEL. Kost het je 60 euro.
Weet je gelijk waarom het laten scannen zo duur is, het kost bakken tijd om het goed te doen.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Pagina: 1