Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

snelkopelingen naar .exe bestanden werken niet meer op burea

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen,

Ik heb een probleem en dat is het volgende:

Mijn bureaublad heeft snelkopelingen naar .exe bestanden. als hier dubbel op klik begeurd er niks. ze krijgen een heel klein beetje andere kleur maar voor de rest niks.
Als ik dit bestand echter via de verkener ofzo start en navigeer naar de goeie dir. dan werkt het wel en kan ik de software wel starten.

Ik heb al een paar dingen geprobeerd. ik heb (voor zo ver ik er verstand van heb) mijn register al door gespit. verder met msconfig gekeken of er rare dingen in staan maar ook niks. en ik heb natuurlijk al even gezocht hier op GOT.

Weet iemand de oplossing??
Bedankt!

• Triggy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:55
ehm... Zijn de bestanden verplaatst? Of beter gezegd: Wijzen die snelkoppelingen wel naar het goede bestand? (gewoon even een obvious vraagje hoor :)

[ Voor 16% gewijzigd door Triggy op 20-09-2005 19:43 ]

Verwijderd

Zijn het zekerweten snelkoppelingen? Of heb je de .exe bestanden gekopieerd?

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:14

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

heb je al op virussen gescand? Er zijn er ook namelijk die dergelijke extensiekoppelingen (foutief) aanpassen.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

Topicstarter
alle verwijzingen zijn goed. het zijn wel echte snel kopelingen en geen virussen gevonden met scanners. ook voor de rest geen spy ware of zo iets.

• hufkes

hufkes

Wanneer je rechtermuis op de snelkoppeling doet, dan "doel zoeken" en dan in de explorer op het bestand dubbelklikt, doet hij het dan wel?

---

• Terrienator
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-10 08:07
Probeer eens het hele path in de properties van de snelkoppeling tussen quotes te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
nope werkt ook niet.

• Terrienator
Hebben ze wel gewerkt?

Verwijderd

Topicstarter
tuurlijk. ik zou niet iets gaan posten als het nooit gewerkt heeft.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Tja..... het is gewoon iets wat wel vaker gebeurd, namelijk dat je een vreemd probleem hebt waar niemand antwoord op schijnt te weten. Meestal is het een vaag probleem zoals dit waar nog nooit iemand van heeft gehoord. Wie weet, misschien is er ergens een bitje omgevallen waardoor de snelkoppelingen het niet meer doen, maar je hebt echt ontzettend veel kennis nodig om nou precies te achterhalen welk van de duizenden dll's/hulp bestanden/etc. de fout veroorzaakt.

Is het erg storend dan kan je proberen... windows op nieuw te installeren. Uit ervaring weet ik dat je probleem op die manier sneller is opgelost dan te wachten op de experts. Je kan een tweede windows (op een tweede partitie misschien?) er naast installeren en dan kijken of je makkelijk: a) je programma's kan migreren of b) windows kan repareren met de 2e installatie.

Is het echter niet storend dan kan je altijd blijven wachten op de experts. :) Maar ik heb ook wel wat rare dingen meegemaakt hoor, bv dat mijn usb hub na een verse installatie compleet onbruikbaar was geworden (soms werd het ding gevonden, soms niet). Na een tweede verse installatie was het echter weer goed. Wie mij dan kan vertellen waarom bij de eerste installatie iets anders wordt geinstalleerd dan bij de tweede installatie woont denk ik in redmond :P BTW, beide keren een fdisk + format gedaan, zelfde manier, alleen de eerste keer met een niet werkend resultaat. En ik heb een joystick die het niet deed onder windows xp op de ene machine maar wel op de xp van de andere machine. En na een herinstallatie ook weer op de eerste. Alle andere USB apparaten deden het perfect..... :?

Je kan zolang misschien .bat documentjes maken ipv snelkoppelingen te gebruiken.

[ Voor 30% gewijzigd door GambitRS op 20-09-2005 20:19 ]

MechWarrior || Monsters Game

• Terrienator
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 20:13:
tuurlijk. ik zou niet iets gaan posten als het nooit gewerkt heeft.
Dat is niet uit je verhaal op te maken....

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:50

Reptile209

- gers -

Als je een nieuwe snelkoppeling aanmaakt doet die het dan wel? Of als je die snelkoppeling ergens anders hebt staan? Maar ik zou met de tip van GambitRS meegaan en windows opnieuw installeren.

Zo scherp als een voetbal!

• Terrienator
GambitRS schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 20:15:
Tja..... het is gewoon iets wat wel vaker gebeurd, namelijk dat je een vreemd probleem hebt waar niemand antwoord op schijnt te weten. Meestal is het een vaag probleem zoals dit waar nog nooit iemand van heeft gehoord. Wie weet, misschien is er ergens een bitje omgevallen waardoor de snelkoppelingen het niet meer doen, maar je hebt echt ontzettend veel kennis nodig om nou precies te achterhalen welk van de duizenden dll's/hulp bestanden/etc. de fout veroorzaakt.

Is het erg storend dan kan je proberen... windows op nieuw te installeren. Uit ervaring weet ik dat je probleem op die manier sneller is opgelost dan te wachten op de experts. Je kan een tweede windows (op een tweede partitie misschien?) er naast installeren en dan kijken of je makkelijk: a) je programma's kan migreren of b) windows kan repareren met de 2e installatie.

Is het echter niet storend dan kan je altijd blijven wachten op de experts. :) Maar ik heb ook wel wat rare dingen meegemaakt hoor, bv dat mijn usb hub na een verse installatie compleet onbruikbaar was geworden (soms werd het ding gevonden, soms niet). Na een tweede verse installatie was het echter weer goed. Wie mij dan kan vertellen waarom bij de eerste installatie iets anders wordt geinstalleerd dan bij de tweede installatie woont denk ik in redmond :P BTW, beide keren een fdisk + format gedaan, zelfde manier, alleen de eerste keer met een niet werkend resultaat. En ik heb een joystick die het niet deed onder windows xp op de ene machine maar wel op de xp van de andere machine. En na een herinstallatie ook weer op de eerste. Alle andere USB apparaten deden het perfect..... :?

Je kan zolang misschien .bat documentjes maken ipv snelkoppelingen te gebruiken.
Windows opnieuw installeren voor een paar snelkoppelingen die niet werken????

Verwijderd

Topicstarter
heb jij d'r al eens mee gewerkt.? niet werkende snelkopelingen op je bureaublad???... verschrikkelijk.!

Goed ik denk dan maar een nieuwe install...Misschien maar gelijk voor linux gaan dan...

iig thnx.!

• hufkes

hufkes

Terrienator schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 20:20:
[...]

Windows opnieuw installeren voor een paar snelkoppelingen die niet werken????
offtopic:
Een verhaal van 28 regels qouten voor één regeltje reactie :?

Maar goed, ik zou inderdaad ook niet zo snel gaan herinstallen... kijk anders eens in het register daar waar de koppeling van de exe staan. Of draai een herstelprogje dat eigenlijk voor virussen bedoeld is, moet je even op een antivirussite zoeken, zijn er wel maar ik weet zo even snel niet waar.

Gevonden: http://securityresponse.s...ommand.registry.keys.html

[ Voor 10% gewijzigd door hufkes op 20-09-2005 20:45 ]

---

• Terrienator
Misschien dat dit een oplossing is:

http://www.windows-questions.org/ftopic17797.html

Verwijderd

Kijk eens naar de rechten van de map bureaublad of desktop (al naargelang de versie).
Staat daar nog wel voor die gebruiker uitvoeringsrecht bij?
Het hoort full controll te zijn voor de gebruiker namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Dit was de oplossing ! thanks. nu werkt alles weer scheeld weer een reinstall :P
Pagina: 1