Dit is wel ongeveer wat ik zoek maar deze heeft als nadeel dat het forum geschikt moet zijn voor dit proggie (XML).
Ik zoek eigenlijk het zelfde maar dan universeel zodat ik links kan toevoegen van alle forums waar ik terecht kom en niet alleen degene waar een hottopic file van is.
Ik zoek eigenlijk het zelfde maar dan universeel zodat ik links kan toevoegen van alle forums waar ik terecht kom en niet alleen degene waar een hottopic file van is.
Verwijderd
Zolang die forumsoftware geen XML, RSS of wat voor ander uitlees formaat heeft dan kan je zelf iets maken, maar standaard zal er dan niets zijn. Ieder forum heeft namelijk zijn eigen opmaak, en doordat die iedere keer verschillend is weet een programma niet hoe hij het in de gaten zou moeten houden.
Compleet universeel is dus onmogelijk (zover ik weet, of er moet echt geavanceerde software voor zijn, maar dat verwacht ik niet). Je kan wel zelf iets in elkaar zetten zodat je de HTML die het forum genereerd, met een regex uit te doen lezen, waarna je het wel kan volgen. Dit vereist trouwens wel voor iedere andere layout een nieuwe regex, dus het zal aardig wat werk zijn. Zelf bouwen voor de forums die je zelf wil kan natuurlijk ook, met bijvoorbeeld PHP. Of een andere taal waar je een netwerkverbinding mee kan maken (php:fsockopen).
Compleet universeel is dus onmogelijk (zover ik weet, of er moet echt geavanceerde software voor zijn, maar dat verwacht ik niet). Je kan wel zelf iets in elkaar zetten zodat je de HTML die het forum genereerd, met een regex uit te doen lezen, waarna je het wel kan volgen. Dit vereist trouwens wel voor iedere andere layout een nieuwe regex, dus het zal aardig wat werk zijn. Zelf bouwen voor de forums die je zelf wil kan natuurlijk ook, met bijvoorbeeld PHP. Of een andere taal waar je een netwerkverbinding mee kan maken (php:fsockopen).
Ik heb website-watcher gevonden maar die vind ik weer te complex want dan moet je precies opgeven per topic wat ie wel en niet in de gaten moet houden. Om bijv reclame banners uit te sluiten 
Maar
Kan je misschien kort uitleggen hoe ik zelf zoiets in elkaar zet.
Maar
dit lijkt me wel wat.Je kan wel zelf iets in elkaar zetten zodat je de HTML die het forum genereerd, met een regex uit te doen lezen, waarna je het wel kan volgen. Dit vereist trouwens wel voor iedere andere layout een nieuwe regex, dus het zal aardig wat werk zijn
Kan je misschien kort uitleggen hoe ik zelf zoiets in elkaar zet.
Verwijderd
Haha even snel uitleggen hoe je zoiets doet
. Je hebt hiervoor dus een webserver nodig (apache) en PHP die je code parsed. Zoiets leg je niet even snel uit.
Bezit je een eigen gemaakt forum? Zo ja dan kan je het heel eenvoudig zelf maken. Bezit je een forum gemaakt door derden dan bezitten zij misschien een stukje software daarvoor. Als aanvulling daarop kan je zelf ook nog wat maken.
Dus wat voor forum heb je in handen?
Dus wat voor forum heb je in handen?
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 21:01:
Dit is wel ongeveer wat ik zoek maar deze heeft als nadeel dat het forum geschikt moet zijn voor dit proggie (XML).
offtopic:
Welkom op GoT
We denken graag met iemand mee maar ons mooie forum is niet bedoelt om vragen te dumpen en op antwoord te wachten: zou je voortaan dus even in je topicstart kunnen aangeven welke opties je al had geprobeerd maar niet bevielen (en de reden hiervoor). Anders lijkt het zo alsof je enkel een vraga over de muur gooit
Welkom op GoT
We denken graag met iemand mee maar ons mooie forum is niet bedoelt om vragen te dumpen en op antwoord te wachten: zou je voortaan dus even in je topicstart kunnen aangeven welke opties je al had geprobeerd maar niet bevielen (en de reden hiervoor). Anders lijkt het zo alsof je enkel een vraga over de muur gooit
Regexp etc: als je de vraag moet stellen en iets als websitewatcher te complex vind moet je er volgens mij (nog) niet aan beginnen of eerst een paar weken in de boeken duiken
Maar ik zou het dus op RSS etc houden: als de website dat niet aanbiedt en heb je waarschijnlijk redelijk pech en zou je af en toe langs kunnen gaan als iets als websitewatcher niet voldoet.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Zonder dat jer zelf erg in hebt ben je toch al aardig op wegHaha even snel uitleggen hoe je zoiets doet . Je hebt hiervoor dus een webserver nodig (apache) en PHP die je code parsed. Zoiets leg je niet even snel uit.
Nu weet ik in welke hoek ik kan gaan zoeken eigen servertje heb ik nl al wel draaien met een mambo / joomla installatie er op en zal ik dus uit moeten zoeken hoe je php code kunt parsen
We zijn weer een stapje verder mocht er iemand nog handige tips hebben
Pagina: 1