[GF6800] 2D Klokt Met 3D Mee

Pagina: 1
Acties:

• Smoothcrimineel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025
Een irritant probleem. Als ik 3D Performance overklok gaat het geheugen bij 2D ook mee overklokken (Geheugen). Dus ik krijg vastlopers in menu's bij bf2.... Echt heel irritant dit.
Ik heb al 4 verschillende forceware's geprobeerd en niets helpt. (Nu 81.26)
Verder heb ik coolbits al geprobeerd en C:Nvidia <---- Oude crap weggegooid.
Alleen ik heb mijn nforce 3 drivers wel naar 5.03 gebracht. Maar ik had daarvoor er ook al last van.
Het is zelf zo geweest dat de core klok ook mee ging maar dat is nu nog uit gebleven.
Is het een bug of een foutje in het register? I dont know it anymore ;(

MSI K8N Ne02 Platinum 54G
XFX 6800 GT 256MB
2 GB Corsair
80 Gb Wd raptor
3500+ (winnie)

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 00:21

McGryphon

Veul vrouwkes!

dat het geheugen mee klokt heb ik ook met mn fx-5200, core echter niet.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:54
Is normaal gedrag volgens mij, bij mijn point of view 9800GT heb ik ook dat het geheugen meeklokt (en de core niet).

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:54

Thandor

SilverStreak

Zowel bij de GeForce FX als de GeForce 6 series gaat het geheugen op voor alledrie de standen. (2D, 3D Normal, 3D Performance).
De GeForce 7 doet dit waarschijnlijk ook al weet ik dat niet zeker wegens gebrek aan ervaring.

Echter snap ik één ding niet : Je krijgt in het menu van Battlefield 2 al vastlopers wegens te hoog geklokt geheugen. M.a.w., je hebt het geheugen té ver opgevoerd.
Aangezien het opvoeren van het geheugen in 2D modus praktisch nutteloos is qua performance kun je eigenlijk het beste het geheugen opvoeren zodat het in 3D modus nog goed werkt.
Als het in 3D modus goed werkt draait het in 2D modus zeker goed, sneller wordt je 2D Windows toch niet :z

Kortom, maak je niet druk.
Als je de kaart op wilt voeren, voer alles op bij '3D'. Eenmaal op de top stop je met overclocken en ga je normaal verder werken met de PC :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Smoothcrimineel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025
Ah zo jah! Hmm toch heb ik mijn geheugen een hele tijd op 1100 mhz kunnen draaien :/
Nouja ik zal lagere standen eens testen. Ik had met nforce drivers 5.03 btw wel performance verbetering t.o.v. 5.10 .... Heel merkwaardig. Maar bedankt alvast!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 00:21

McGryphon

Veul vrouwkes!

sewer schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 19:40:
Is normaal gedrag volgens mij, bij mijn point of view 9800GT heb ik ook dat het geheugen meeklokt (en de core niet).
9800GT :9~ :9~ :9~
nee ff serieus dat is gewoon normaal gedrag geloof ik, maar dat het geheugen meeklokt maakt geen kont uit, het geheugen wordt pas warm als het wordt gebruikt.

[ Voor 3% gewijzigd door McGryphon op 20-09-2005 20:04 ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Pagina: 1