Toon posts:

Geen verbinding meer met WLAN router *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Sinds een maand heb ik een draadloos netwerk met een laptop draadloos verbonden en een computer direct aan de router (SMC Baricade 28004WBRP V2.2) verbonden. Alles werkte zoals het moest en ik gebruikte een utp kabel om grote bestanden voor mijn laptop te downloaden. Maar toen ik perongeluk de verbinding verbrak, met de router enzo, vermoed ik dat de instellingen op mijn router en/of computer veranderd zijn. Weet iemand welk de standaard instelingen zijn van alle netwerk instellingen (link?) of heeft het hier niets mee te maken ( met de utp kabel krijg ik ook geen verbinding en draadloos vind hij de laptop wel maar wilt hij geen ip adres toekennen - GEEN OF BEPERKTE TOEGANG 8)7 )

Ps. ik heb de router ook al gereset en de DHCP staat aan en firewall staat uit op router en bedenkingen op mijn vraag mogen ook vermins dit mijn eerste post is. :)

Alvast Bedankt,
Een wanhopige gebruiker van windows xp pro ;)

Verwijderd

Even voor 'repareren' kiezen voor die netwerkverbinding in Windows lost het probleem waarschijnlijk wel op. Zo niet, controleer dan even de instellingen van de firewall.

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03 22:59

WPN

je hebt verschillende resets.....

heb je de factory default reset gedaan? kijk ff in het boekje hoe lang je de knop in moet houden enzow

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Verwijderd

titeledit

Verwijderd

Topicstarter
al bedankt voor de reacties

@ Herlam; ik heb dit al gebrobeerd zeker verschilende keren geprobeerd

@JSS; ik heb WEL een verbinding met de wirless router, alleen wilt hij geen toegang geven, (geen ip toegekend) maar laat maar zitten

@ Ik heb de Reset knop ingehouden en terwijl de stekker uitgetrokken zoals beschreven staat in het boekje ;)

Ik moet eigenlijk iets hebben dat mijn windows instellingen van netwerk reset _/-\o_

Thx

Verwijderd

Probeer eens een ipconfig/release gevolgd door een ipconfig/renew in de command prompt. Al had een repair van de verbinding dan ook moeten werken volgensmij.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb heb wat geprobeerd in opdrachtprompt en ik heb dit gedaan; ipconfig /flushdns dan ipconfig /release dan ipconfig /renew en ik kreeg een foumelding dat er een fout was opgetreden bij het contact maken met de DHCP-server. Weet iemand hoe dit komt en wat ik kan doen?

ik heb ook nog een volledige reset van de router gedaan en hellemaal ingesteld zoals gevraagd indien vermeld door jullie voor ik ipconfig probeerde. mijn router zegt dat mijn DHCP-server aan staat...
bij ipconfig staat ook; dat de DHCP aanstaat maar het fysiek adres is niet hetzelfde als het mac op de router (of is het iets verschilend?) mij gateway is ook verkeerd ingesteld,........

kan ik het manueel instelen?

Iemand plz :|

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2005 21:57 ]

Verwijderd

Misschien gekke vraag, maar hoe regel jij de settings van die router? Via 1 van de aangesloten pc's neem ik aan? Werkt er nu dan weer iets?

En ja, natuurlijk kan je je ip statisch instellen (TCP/IP-instellingen van netwerkadapter) :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2005 21:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik regel de de configutie van mijn router met een aangesloten pc dus het MOET gewoon aan mijn laptop liggen, ik zal alles eens statisch instellen

thx
-------

Ik heb het nu statisch ingesteld en geeft geen foutmeldingen meer maar ik kan niet op het internet of op mij router (pingen mislukt dus ook zoal draadloos als met kabel)

zolang ik windows maar niet opnieuw moet instaleren |:(

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2005 22:25 ]

Pagina: 1