Toon posts:

[XP] Unreal Tournament hangt onder XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik vond laatst onder in de kast mijn ouder Unreal Tournament (GOTY) cd's. Ik dacht: "laat ik eens die oude tijd herleven."

Ik cd1 (spel) in mijn dvd-drive gooien, slaat binnen 30 sec. mijn hele pc vast. Ik dacht nog: "toeval."

Maar toen ik een reboot had gedaan en bij deze computer het UT icoontje aanklikte gebeurde precies hetzelfde.

Heb het hele spel nog niet eens geinstalleerd Het is dus al gewoon als ik alleen de cd in de drive leg.

Draait dit spel gewoon niet meer onder win XP?

ik vond met de zoekfunctie het volgende draadje: http://gathering.tweakers...real%2Ctournament%2Cwinxp

maar daar staat juist in de de meeste mensen geen probleem hebben hiermee. Het is natuurlijk wel al een erg oud topic.

Iemand een id waardoor dit kan komen?

gaarne reactie

Alvast bedankt

Pentium4 3Ghz
WinXP home SP2
ATI Radeon 9800 XXL
512 Mb

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 18:45 ]

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 09:24

Iet

Wanneer slaat je pc _precies_ vast?

edit: Want misschien kost het opspinnen net teveel stroom en is je voeding het probleem, maar als het tijdens een paar minuten spelen is kan het weer iets anders zijn...

[ Voor 74% gewijzigd door Iet op 20-09-2005 18:39 ]

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Hij loopt dus vast vanaf de cd? is ie misschien vies, of bekrast oid?

Verwijderd

Topicstarter
Fart schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 18:37:
Wanneer slaat je pc _precies_ vast?
Want misschien kost het opspinnen net teveel stroom en is je voeding het probleem, maar als het tijdens een paar minuten spelen is kan het weer iets anders zijn...
Wanneer? Zoals ik zei, als ik hem in het cd speler leg en de driver dichtdoe. Dan zal waarschijnlijk de "autoplay" het installeer menu willen weergeven en dat lukt al niet eens.
Van dat opspinnen lijkt me niet aan de orde, heb verder nergens last van als ik een andere cd=rom of DVD speel.

Oja, :) vergeten te vermelden. Heb het hele spel nog niet eens geinstalleerd :) Het is dus al als ik gewoon alleen de cd in de drive leg.
RoD schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 18:38:
Hij loopt dus vast vanaf de cd? is ie misschien vies, of bekrast oid?
Hij is brandschoon en geen enkel krasje (dat ik zien kan dan)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 18:47 ]

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:44
tja in dat geval, download hem gewoon maar. mag heus wel, je hebt hem toch legaal. ik neem ook aan dat dit niet aan XP ligt :)

en dit topic moet eerder in vragen en problemen }:O

[ Voor 16% gewijzigd door YoshiBignose op 20-09-2005 19:21 ]

Facts don't care about your feelings

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:12

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Bij mij loopt Unreal Tournament ook vast. (pentium 4, 3.06 Ghz, 1024 MB ram, Club3d 6600 GT, Windows XP) Op de Pentium 2 met 64 MB ram en een Voodoo2 kaart (Windows 98 SE) draait ie wel probleemloos.

Mijn pc loopt trouwens vast als ik de grafische instellingen probeer aan te passen. (640*480 vind ik niet echt speelbaar). De oplossing: Unreal Tournament 2004 8)

[ Voor 38% gewijzigd door DrivinUCrazy op 20-09-2005 19:30 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• alienwish
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07 19:33
ik speel altijd goty net zoals mn hele clan en bijna iedereen onder xp.
niemand heeft problemen dus ik ben bang dat t toch aan je cds ligt

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
> SPV

Verwijderd

Topicstarter
YoshiBignose schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 19:20:

en dit topic moet eerder in vragen en problemen }:O
Chips! Zie het nu pas. Verkeerd inderdaad Sorry daarvoor!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:33
En als je nou autoplay eens uitschakeld en dan naar de CD browsed en setup.exe start?

Trouwens degene waarvan tijdens UT spelen zijn pc crashed, heb je de laatste update? en draai je opengl of d3d?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Ramon de Jesus schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 21:10:
En als je nou autoplay eens uitschakeld en dan naar de CD browsed en setup.exe start?
Net even geprobeerd, browsen op de cd gaat maar zodra ik setup.exe dubbelklik is het mis

Verwijderd

Topicstarter
Man! dit topic is oud! Maaarruueehh ik heb dus precies hetzelfde probleem. Heb je misschien in de tijd een oplossing gevonden?

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ja, dat zegt 'ie ook. Je kan een topic report plaatsen als je iets mis vindt aan een topic.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2008 12:15 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

offtopic:
Ik dacht toch echt te lezen dat ie dat niet had gezien, maar er ging sowieso iets mis met mijn knip en plak werk. Ik wilde dit namelijk erbij posten:

Als ik de specificaties van UT bekijk:
Min System Requirements
CPU: Intel Pentium™ 200MHz or AMD K6 200MHz or better processor
Memory: 32MB RAM (64MB recommended)
Available HD Space: 300MB (605 recommended)
CD-ROM Drive: 4x or faster CD-ROM or 4x or faster DVD-ROM Drive
Audio System: DirectX 7.0 Compatible Sound Card
Video System: PCI Local Bus Video Card (8M 3D accelerator recommended)
O/S: Windows® 95/98/2000/Windows® NT 4.0/Linux/Mac
Network and Internet Play: via TCP/IP (28.8K minimum speed)
zou ik denken dat het misschien mogelijk is met een virtuele machine in VMWare, vanaf VMware Workstation 5.5.

Deze biedt beperkte Direct3D mogelijkheden. Het is wel experimenteel allemaal, maar je zou het eens kunnen proberen. Een Virtuele Machine met Windows 98 maken, en UT daarin installeren.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:33
DrivinUCrazy schreef op zondag 13 januari 2008 @ 12:20:
offtopic:
Ik dacht toch echt te lezen dat ie dat niet had gezien, maar er ging sowieso iets mis met mijn knip en plak werk. Ik wilde dit namelijk erbij posten:

Als ik de specificaties van UT bekijk:

[...]

zou ik denken dat het misschien mogelijk is met een virtuele machine in VMWare, vanaf VMware Workstation 5.5.

Deze biedt beperkte Direct3D mogelijkheden. Het is wel experimenteel allemaal, maar je zou het eens kunnen proberen. Een Virtuele Machine met Windows 98 maken, en UT daarin installeren.
Nergens voor nodig. Ik draai hier op vista en UT draait perfect. Dat je de installer niet kan draaien ligt dus ergens anders aan. Misschien is de CD bekrast ofzo.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1