Toon posts:

WOL (Wake-on-LAN) MoBo funktie in Netwerk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
:? Ik heb de WOL feature op alle moederborden bios's ingesteld.

Eén PC heeft daadwerkelijk fysiek internet access.

Hoe regel ik nu dat als 1 van de client pcŽs wil internetten, de "hoofdpc" middels de WOL-funktie aangaat en deze internet-funktionaliteit beschikbaar stelt?

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Bedoel je dat de pc via het netwerk AAN wilt zetten, dus dat de PC via het netwerk van UIT naar AAN (power) gaat?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Idéfix
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-08-2024

Idéfix

Gewoon een hond

Op dinsdag 16 januari 2001 12:42 schreef corgabriels het volgende:
:? Ik heb de WOL feature op alle moederborden bios's ingesteld.
Dat hoeft niet...
Eén PC heeft daadwerkelijk fysiek internet access.
Alleen bij die PC hoef je het aan te zetten.
Let wel op dat er een kabeltje van de netwerkkaart (die van het binnennetwerk) naar het moederbord loopt.
Hoe regel ik nu dat als 1 van de client pcŽs wil internetten, de "hoofdpc" middels de WOL-funktie aangaat en deze internet-funktionaliteit beschikbaar stelt?
Laat die computer automatisch een wol-pakketje sturen naar de hoofdpc.

Ik ben zo'n trage, slome geest. Wat was dat voor wonderlijk sperma,
Dat van een paar duizend zaadcellen Ik de snelste ben geweest. - Wilfried Finkers

Verwijderd

Topicstarter
;) Okay, aan client kant was het voor internetten niet noodzakelijk. Er zijn echter nog andere redenen waarvoor ik vanuit de "hoofdpc" de client wil kunnen aanzetten.

Het kabeltje van de 3C905C-TX-M loopt bij alle pcŽs ook naar het moederbord.

Je vertelde me dat de "vragende" pc een WOL pakketje moet versturen om de andere pc aan te zetten (power-on dus).

Vraag is: hoe doe ik dat. Is dat een feature van Netwerkbeheer progs zoals Sygate 4 of moet/kun je dit op een andere manier regelen (op client pcŽs installeer ik waarschijnlijk sowieso geen Sygate gezien de eerder in dit techforum vermeldde problemen die dan kunnen optreden.

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-04 15:54

8-Track